تورنمنت بین المللی تکواندو ترکیه، مدال های دختران ایران به 6 رسید

به گزارش سفر به کیش، دومین روز تورنمنت بین المللی ترکیه امروز برگزار گشت و نمایندگان ایران پیروز به کسب یک مدال نقره و دو مدال برنز دیگر شدند.

تورنمنت بین المللی تکواندو ترکیه، مدال های دختران ایران به 6 رسید

به گزارش خبرنگاران، هشتمین دوره تورنمنت بین المللی ترکیه 2021 - 1G در رده سنی بزرگسالان با حضور 535 تکواندوکار از روز گذشته (چهارشنبه - 20 اسفندماه) در استانبول آغاز و تا فردا (جمعه - 22 اسفندماه) ادامه خواهد داشت.

مهلا مومن زاده، غزل سلطانی، ناهید کیانی، کوثر اساسه، پریسا جوادی، یلدا ولی نژاد، ملیکا میرحسینی و زهرا پوراسماعیل نمایندگان تکواندو ایران در این رقابت ها هستند.

مبارزات روز دوم (پنجشنبه - 21 اسفندماه) در اوزان 53-، 57- و 67- کیلوگرم پیگیری شد و غزل سلطانی، ناهید کیانی، کوثر اساسه و ملیکا میرحسینی هوگوپوشان ایرانی در این روز بودند که در نهایت سلطانی مدال نقره را کسب کرد و کیانی و میرحسینی صاحب گردن آویز برنز شدند تا جمع مدال های دختران تکواندو در این رویداد به عدد 6 برسد.

روز گذشته و در نخستین روز این رقابت ها نیز یک مدال طلا توسط زهرا پوراسماعیل و دو برنز توسط پریسا جوادی و یلدا ولی نژاد کسب شد.

در وزن 53- کیلوگرم، غزل سلطانی در دیدار نخست با نتیجه 33 بر 6 از سد کانسو آلتین از ترکیه گذشت. سلطانی در دیدار دوم به مصاف لورنا کابل سولاز از اسپانیا رفت و با نتیجه 27 بر 5 مقابل حریف خود به پیروزی رسید.

سلطانی در سومین پیکار خود در این مسابقات نیز 20 بر صفر مقابل ملیک ایلماز پیروز شد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز 18 بر 5 پاتیمات آباکاروا، دارنده مدال برنز المپیک ریو از آذربایجان را شکست داد. او برای حضور در دیدار نهایی نیز در یک دیدار نزدیک با نتیجه 25 بر 23 از سد چاروس کایوموا از ازبکستان گذشت.

در دیدار نهایی نماینده کشورمان به مصاف اومایما البوچتی، نایب قهرمان بازی های آفریقایی از مراکش رفت و پس از تساوی 6-6 در راند طلایی مغلوب حریف خود شد تا به مدال نقره دست یابد.

در رقابت های وزن 57- کیلوگرم، ناهید کیانی ابتدا با نتیجه 18 بر 5 از سد گولس پولات از ترکیه عبور کرد و در دیدار دوم نیز 19 بر 3 توگبا ایلماز دیگر نماینده ترکیه را شکست داد.

کیانی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هایسه کبرا نایب قهرمان جهان از ترکیه رفت و با نتیجه 20 بر 18 به فزونی دست یافت. نماینده کشورمان در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 14 بر 12مغلوب اینسه تراویدا، دارنده مدال برنز قهرمانی جهان و قهرمان اروپا از لیتوانی شد و به مدال برنز رسید.

در پیکارهای وزن 57- کیلوگرم، کوثر اساسه ابتدا با نتیجه 14 بر صفر مقابل فاطما آیرم آیگول از ترکیه به فزونی رسید، اما در دیدار دوم با نتیجه 17 بر 16 مغلوب آرلت اورتیز بنیتو از اسپانیا شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

ملیکا میرحسینی نماینده وزن 67- کیلوگرم کشورمان نیز در دیدار نخست با نتیجه 20 بر 6 سلین کایا از ترکیه را شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز با فزونی 7 بر 6 مقابل الیزابت اولوچی آنیاناچو از نیجر، ضمن حضور در مرحله نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

او در مرحله نیمه نهایی به مصاف نیگورا تورسونکولوا، قهرمان و نایب قهرمان آسیا از ازبکستان رفت و با شکست 10 بر 14 از حضور در دیدار نهایی بازماند و به مدال برنز قناعت کرد.

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی به عنوان مربی است.

این رقابت ها 1G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 10، 6 و 3.60 امتیاز تعلق می گیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1519

به "تورنمنت بین المللی تکواندو ترکیه، مدال های دختران ایران به 6 رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورنمنت بین المللی تکواندو ترکیه، مدال های دختران ایران به 6 رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید