تیروئید را جدی بگیریم

به گزارش سفر به کیش، سرپرست مرکز بهداشت باغملک گفت: با توجه به نقش مهم غده تیروئید در بدن و شیوع بالای اختلالات آن ضروری است به نقش این غده در بدن پرداخته گردد.

تیروئید را جدی بگیریم

محمد افکارده سرپرست مرکز بهداشت باغملک در گفت وگو با خبرنگار از ، گفت: هفته دنیای تیروئید از چهارم خرداد ماه آغاز شده و تا دهم خرداد ماه ادامه دارد و سال جاری شعار روز دنیای تیروئید، مادر، کودک و ید (Mother Baby Iodine) انتخاب شده است.

او از اهداف روز و هفته دنیای تیروئید، به افزایش سطح آگاهی مردم از بیماری های تیروئید، عوارض آن ها و بعلاوه راه های پیشگیری و درمان بیماری های غده تیروئید اشاره نمود.

افکارده گفت: هفته دنیای تیروئید در این شهرستان با هدف اهمیت غربالگری بموقع نوزادان در روز های 3 تا 5 تولد، توزیع رسانه های آموزشی با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی، نصب بنر در سطح مراکز جامع خدمات سلامت، تاکید بر اهمیت تغذیه صحیح و مصرف نمک یددار، تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از نظر نوع نمک مصرفی برگزار گشت.

سرپرست مرکز بهداشت باغملک ادامه داد: با توجه به نقش مهم غده تیروئید در بدن و شیوع بالای اختلالات آن در دنیا، فدراسیون دنیای تیروئید و بسیاری از انجمن های علمی آن، از سال 2008 میلادی، روز 25 می (4 خرداد) را به اسم روز دنیای تیروئید انتخاب کردند.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1762

به "تیروئید را جدی بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیروئید را جدی بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید