کوشش کردیم از حضور بانوان در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیشتر استفاده گردد

به گزارش سفر به کیش، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در این وزارتخانه کوشش کردیم تا از حضور بانوان بیشتر استفاده کنیم به طوری که در سطوح مدیریت میانی انتصابات زیادی داشتیم، آمادگی داریم مدیریت چند اداره کل در استان ها را به بانوان بسپاریم، البته در این زمینه توسط معاون توسعه مدیریت وزارتخانه فراخوان اعلام شده است.

کوشش کردیم از حضور بانوان در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیشتر استفاده گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) در مراسم روز بزرگداشت زن و مادر که صبح امروز شنبه 26 بهمن 98 در موزه ملی ایران برگزار گردید، گفت: کلمه مادر با قداست ترین کلمه ای بوده که بشر با آن روبرو است و واقعیت امکان ناپذیر است. دو نقش مهم برای بانوان در نظر گرفته شده است نخست ابعاد فردی که به نظر من مهم تر از نقش اجتماعی بوده، وجود بانوان در خانواده برکت، عشق و مهربانی است.

حضور زن در خانواده و تربیت فرزندان بسیار مهم است

او اضافه کرد: حضور زن در خانواده و تربیت فرزندان بسیار مهم است. اگر بزرگانی را در سطوح مختلف جامعه می بینیم، نشأت گرفته از دامن پاک یک مادر است. موضوع تربیت سخت و پیچیده است در هر جایی کار تربیتی انجام می گردد، بسیار سخت است که احتیاج به علم، درون قوی و معنویت بالا دارد و درنهایت انجام این کار بر عهده شخصیت بزرگی به نام مادر است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: کوشش کردیم توجه ویژه ای به بانوان گردد و امور رفاهی و معیشتی آن ها نیز بیشتر گردد.

دکتر مونسان اظهار کرد: صندلی زن رفیع است، توانایی بالای بانوان علاوه بر تربیت فرزندان در جامعه نیز نمایان بوده و نقش مهمی که آن ها در این بخش ایفا می نمایند، موثر است. همچنین بانوان می توانند چند کار را باهم انجام دهند.

بانوان در تمام عرصه ها اجتماعی وجود دارند و نقش آفرینی آن ها نقش اول است

او اضافه کرد: خوشبختانه بانوان در تمام عرصه ها اجتماعی وجود دارند و نقش آفرینی آن ها نقش اول است. در حوزه فرهنگ و هنر تعداد زیادی از هنرمندان و صنعتگران بانوان هستند و دست آفریده های آن ها به مراتب بالاتر و بهتر از دست آفریده های آقایان است.

مونسان توضیح داد: در حوزه مالی نیز بانوان فعالیت دارند به طوری که جزو چهره های برتر مالی هستند، همچنین آن ها در یک سوم فراوری ناخالص ملی ارزش اضافه نموده ایجاد کردند، در بخش اجتماعی در حوزه های مختلف تیز خانم ها حضور پیروز و فعالی داشتند. در حوزه های مدیریتی هم خیلی زود عملکرد خود را نشان می دهند، امیدواریم این فرایند رو به رشد باشد.

امیدواریم 50درصد کابینه دولت از بانوان تشکیل گردد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری . صنایع دستی اعلام کرد: در آینده ای نه چندان دور بانوان سطوح مدیریتی بالا را بر عهده می گیرند با تأکید رئیس جمهوری حضور آن ها در این سطوح افزایش پیدا نموده است. امیدواریم 50 درصد کابینه دولت از بانوان تشکیل گردد.

در انتها این مراسم با حضور دکتر مونسان و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمبر بی بی مریم بختیاری رونمایی شد و از بانوان کارآفرین حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، بانوان وزارتخانه و خانواده شهدا تجلیل شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 665

به "کوشش کردیم از حضور بانوان در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیشتر استفاده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش کردیم از حضور بانوان در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیشتر استفاده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید