ترجیحا اینها را نخرید و نخورید

به گزارش سفر به کیش، ژله آماده فرآورده ای است که از مخلوط کردن شکر، مواد قندی، مواد ژله کننده مانند ژلاتین یا پکتین و...، رنگ، اسانس و اسیدهای مجاز مورد مصرف در صنایع غذایی و ملح آنها پس از عمل آوری تهیه می گردد. بعلاوه پاستیل فرآورده ای است که از مخلوط کردن شکر و سایر مواد قندی، ژلاتین، اسیدها، اسانس ها و رنگ های مجاز خوراکی پس از عمل آوری تهیه و

ترجیحا اینها را نخرید و نخورید

ترجیحا اینها را نخرید و نخورید

ژله آماده فرآورده ای است که از مخلوط کردن شکر، مواد قندی، مواد ژله نماینده مانند ژلاتین یا پکتین و...، رنگ، اسانس و اسیدهای مجاز مورد مصرف در صنایع غذایی و ملح آنها پس از عمل آوری تهیه می گردد. بعلاوه پاستیل فرآورده ای است که از مخلوط کردن شکر و سایر مواد قندی، ژلاتین، اسیدها، اسانس ها و رنگ های مجاز خوراکی پس از عمل آوری تهیه و پس از فرم دادن به اشکال گوناگون در روغن غلتانده می گردد.

بر اساس استاندارد تدوین شده ژله فرم دار و پاستیل باید بو و مزه و رنگ ادعا شده را دارا بوده، فاقد هرگونه بو و طعم خارجی باشد. بعلاوه باید بافت و رنگ یکنواخت داشته باشند و عاری از هرگونه ذرات خارجی باشند و ژله فرمدار (تابلت) باید فرم خود را حفظ و در بسته بندی به یکدیگر نچسبد.

فرآورده های ژله ای باید در بسته های مناسب و مجاز مواد غذایی، غیرقابل نفوذ هوا و مقاوم در برابر ضربه و فشار که فرآورده را از هرگونه تغییر کیفی و کمی تا زمان مصرف حفظ کند، بسته بندی و عرضه شوند. روی بسته های حاوی پودر ژله و سایر فرآورده های ژله ای و یا روی برچسب آنها باید نام و نوع محصول، نام و آدرس فراورینماینده، تاریخ فراوری، تاریخ انقضای مصرف، شماره و سری ساخت، ذکر نام اجزای متشکله فرآورده به ترتیب میزان، طرز تهیه و آماده سازی درباره پودر ژله، شرایط نگهداری، وزن خالص و عبارت ساخت ایران درج شده باشد.

تمام موارد ذکر شده در استاندارد برای حفظ سلامت مصرف نماینده در نظر گرفته شده است. این محصولات چنانچه به صورت صنعتی و تحت قوانین استاندارد تهیه شده باشند، برای مصرف مطمئن هستند زیرا صنایع ملزم به رعایت استاندارد ها هستند. اما پاستیل ها و ژله هایی که به صورت فله ای و بدون پوشش به فروش می رسند، اغلب فاقد این استاندارد ها هستند. هنگامی که محصول فاقد بسته بندی و پوشش مناسب است، در وهله اول می تواند به انواع آلودگی های محیطی دچار گردد. گذشته از آلودگی های بهداشتی چون این محصولات بدون هیچ کنترلی تهیه می شوند، می توانند با انتقال آلودگی های شیمیایی از قبیل رنگ های غیربهداشتی و یا استفاده از مقادیر غیرمجاز رنگ های خوراکی که برای مجذوب نماینده کردن آنها به کار برده می گردد، سلامت ما را به خطر بیندازند.

به علاوه، منبع استخراج ژلاتین مصرفی این مواد و چگونگی استخراج آن به طور معمول در اقلامی که به صورت فله ای به فروش می رسند تعیین نیست و به همین علت ممکن است ایجاد خطر نمایند. از آنجا که بچه ها بیشترین هواداران این محصولات هستند و باید به سلامت آنها توجه ویژه داشت. توصیه من، خودداری از مصرف انواعی از این محصولات است که به صورت فله ای به فروش می رسند و فاقد بسته بندی و برچسب مطمئن هستند.

منبع: http://www.salamat.com

ae

منبع: راسخون
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1792

به "ترجیحا اینها را نخرید و نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترجیحا اینها را نخرید و نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید