تداوم خروج نظامیان خارجی؛ نظامیان گرجستانی از افغانستان خارج شدند

به گزارش سفر به کیش، همزمان با افزایش ناامنی ها در افغانستان و در ادامه خروج نظامیان خارجی از این کشور، نظامیان گرجستانی بطور کامل افغانستان را ترک کردند.

تداوم خروج نظامیان خارجی؛ نظامیان گرجستانی از افغانستان خارج شدند

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت دفاع گرجستان اعلام نمود که فرایند خروج نظامیان این کشور با بازگشت آخرین یگان به جامانده گردان سی و دوم گرجستان از افغانستان تکمیل شد.

این نظامیان به فرماندهی آمریکا به اسم بخشی از ماموریت حمایت قاطع مسئولیت آموزش، مشاور و یاری به نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را داشتند و از 21 می، فرایند خروج از افغانستان را شروع نموده بودند.

گرجستان از سال 2004 میلادی ابتدا در چارچوب نیروهای بین المللی یاری به امنیت موسوم به آیساف حضور نظامی خود را در افغانستان شروع کرد و سپس با خاتمه ماموریت جنگی ناتو، در قالب ماموریت حمایت قاطع به حضور در افغانستان ادامه داد.

براساس آمارهای رسمی، تعداد نظامیان گرجستانی پیش از شروع فرایند خروج حدود 860 نفر بود و از سال 2004 هم در مجموع بیش از 20 هزار نظامی گرجستانی بصورت چرخشی در افغانستان حضور داشتند.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان درحالی جریان دارد که همه این نیروها باید تا 11 سپتامبر (20 شهریور) خاک افغانستان را ترک نمایند اما گزارش ها حاکی از برنامه آمریکا، انگلیس و ترکیه برای حفظ تعدادی از نیروها پس از تاریخ معین برای خروج شده است.

سهیل شاهین عضو تیم مذاکره نماینده طالبان پیش از این ادامه حضور نظامیان خارجی را تداوم اشغال دانسته و تصریح نموده بود که طالبان در برابر این اقدام حق واکنش دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1733

به "تداوم خروج نظامیان خارجی؛ نظامیان گرجستانی از افغانستان خارج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم خروج نظامیان خارجی؛ نظامیان گرجستانی از افغانستان خارج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید