تاجر کفش، آخرین قربانی کلاهبردار ایرانی

به گزارش سفر به کیش، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با ترفند تجارت بین المللی از یک تاجر کفش کلاهبرداری کرده بود.

تاجر کفش، آخرین قربانی کلاهبردار ایرانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: شخصی با در دست داشتن دستور قضائی مبنی بر شناسایی متم به پلیس فتا مراجعه و عنوان نمود، با فردی که مدعی بود تاجر بین المللی است از طریق شبکه اجتماعی آشنا شده و مبلغ 750 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

با توجه به اعتمادی که به این فرد پیدا کرده بودم، قرار شد در خصوص خرید و فروش کفش بصورت عمده و تجارت بین المللی همکاری کنیم و من مبلغ 750 میلیون ریال وجه نقد به حسابی که وی خاطرنشان کرده بود، واریز کردم و پس از واریز وجه دیگر پاسخی از سوی آن شخص دریافت نکردم.

رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: برغم اینکه مجرم با زیرکی تمام از طریق حساب بانکی یک شاگرد کفاشی در یکی از استان های غربی کشور مبلغ را بصورت نقدی دریافت کرده تا پلیس شاگرد کارگاه کفاشی را متهم ردیف اول پرونده بداند، با هوشیاری افسران سایبری پلیس فتا ردپای کلاهبردار در فضای مجازی شناسایی و با هماهنگی قضائی متهم در مخفیگاهش در یکی از شهر های حاشیه ای تهران دستگیر و در مخفیگاهش تجهیزات الکترونیکی کشف شد.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرم ارتکابی خویش اعتراف کرد، و گفت با این روش از افراد زیادی سرقت کرده است، ادامه داد: بررسی های پلیسی برای کشف سایر جرائم در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام سایبری به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت دریافت یا ارائه خدمات در فضای مجازی حتما از هویت و موقعیت اجتماعی طرف دیگر معامله مطلع و اطمینان کامل پیدا کنید و از پرداخت مبلغ بیعانه خودداری کنید. در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک می توانند با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش کنید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1353

به "تاجر کفش، آخرین قربانی کلاهبردار ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاجر کفش، آخرین قربانی کلاهبردار ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید