برگزاری کارگاه بین المللی کاربرد فناوری فضایی در مدیریت خشکسالی

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، با همکاری مشترک دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (UNOOSA) و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کارگاه آموزشی بین المللی کاربردهای فناوری فضایی برای مدیریت خشکسالی، سیل و منابع آب به صورت مجازی از تاریخ 18 تا 20 مرداد 1400 به میزبانی سازمان فضایی ایران در تهران برگزار می گردد.

برگزاری کارگاه بین المللی کاربرد فناوری فضایی در مدیریت خشکسالی

در این کارگاه نقش فناوری های فضایی در شناسایی و پایش اثرات تغییر شرایط اقلیمی از جمله آغاز خشکسالی، جاری شدن سیل و به طور کلی شرایط منابع آب در نتیجه تغییرات اقلیم جهانی به ویژه در مقیاس بین المللی و منطقه ای مورد آنالیز قرار می گیرد.

مباحث کارگاه، مرتبط با اهداف توسعه پایدار (SDGs) است و اهداف اصلی آن شامل ارتقای تحقیقات مشترک، شناسایی چالش ها و ارائه توصیه هایی برای بهبود کوشش های منطقه ای در جهت مدیریت بلایا و مقابله با شرایط اضطراری است.

اهداف خاص این کارگاه عبارتند از:

معرفی آخرین کاربردهای فناوری های فضا-پایه برای مدیریت منابع طبیعی، محیط زیست و بعلاوه مدیریت بلایا، به ویژه، برای خشکسالی، سیل و منابع آب؛

ارتقا تبادل بیشتر تجربیات در مورد پروژه های کاربردهای فضا-پایه مربوط به منابع آب در مقیاس ملی و یا منطقه ای؛

تشویق به همکاری بیشتر میان ذی نفعان مدیریت بلایا به منظور ارتقا مشارکت در منطقه؛

تبیین توصیه ها و یافته هایی برای دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد به اسم یاری به این دفتر در ایجاد مشارکت برای تقویت و ارائه ظرفیت سازی در سنجش از دور ماهواره ای و سایر فناوری ها برای کاهش و مدیریت ریسک بلایا.

نتایج مورد انتظار

توصیه ها و یافته هایی در مورد استفاده از فناوری فضایی در جهت منفعت شرکت نمایندگان در کارگاه؛

تسهیل در مشارکت بین کشورهای منطقه و شبکه های بین المللی؛

تعریف نقشه راه برای رسیدگی به مسائل و نگرانی های شناسایی شده در طی کارگاه؛

پرورش ایده های پروژه ها و تحقیقات آزمایشی برای تقویت همکاری ها در سطح منطقه؛

شرایط شرکت در کارگاه

این کارگاه مناسب برای متخصصان مدیریت بلایا، کارشناسان فنی، محققان و مربیان مؤسسات بین المللی، منطقه ای، ملی و محلی، مؤسسات آکادمیک، آژانس های توسعه دو جانبه و چند جانبه، سازمان های غیردولتی (NGO) و بعلاوه برای صنایع خصوصی طراحی شده است.

لذا با هدف فراهم آمدن فرصتی برای گفتگو و تقویت شبکه ها و مشارکت ها در جهت یاری به استفاده حداکثری از راهکار های فناوری فضاپایه برای مدیریت خشکسالی، سیل و منابع آب، از متخصصان و کارشناسان این حوزه برای شرکت در این رویداد دعوت به عمل می آید.

متقاضیان باید دارای مدرک دانشگاهی و دارای تجربه کاری حرفه ای و به خوبی تثبیت شده در زمینه های مرتبط با موضوع کارگاه باشند.

بعلاوه متقاضیان باید در سمت های مدیریتی، تصمیم گیری، فنی یا دانشگاهی شاغل در سازمان های دولتی، نهادهای ملی، منطقه ای و بین المللی، دانشگاه ها، سازمان های غیردولتی یا صنایع خصوصی باشند، که مسئولیت اجرای برنامه ها یا پروژه ها در زمینه های مربوط به موضوعات کارگاه را برعهده دارند.

این کارگاه تنها به زبان انگلیسی برگزار می گردد.

متقاضیان، در صورت تمایل به ایراد سخنرانی، حداکثر تا روز چهارشنبه 23 تیر 1400 مهلت دارند فرم درخواست تکمیل شده خود را به همراه خلاصه مقاله به صورت آنلاین به مرکز روابط و همکاری های بین المللی سازمان فضایی ایران ارسال نمایند.

آخرین مهلت ثبت نام برای سایر شرکت نمایندگان یکشنبه، 10 مرداد 1400 است. نحوه ثبت نام و کسب اطلاعات در سایت سازمان فضایی ایران آمده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1712

به "برگزاری کارگاه بین المللی کاربرد فناوری فضایی در مدیریت خشکسالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاه بین المللی کاربرد فناوری فضایی در مدیریت خشکسالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید