باید تربیت معلم را به صندلی قبلی خود برگردانیم

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، سیدمحمد بطحایی در آئین بهره برداری از مرکز آموزش های تخصصی و مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان آرادان با اشاره به یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در ایران اظهار کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلف تأکید فرمودند؛ مهم ترین مجرای تأمین و تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش، تربیت معلم است، ما نیز به این امر اهتمام خواهیم داشت.

باید تربیت معلم را به صندلی قبلی خود برگردانیم

وی اضافه نمود: دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی دو مجرای مهم در حوزه آموزش و پرورش است که به تأمین و تخصیص نیروی انسانی می پردازند.

بطحایی از کوشش برای ارتقای کیفیت و صندلی دانشگاه فرهنگیان در سال 97 خبرداد و توضیح داد: درسال جاری برای نخستین بار ، بیش از 40 هزار دانشجو در این دانشگاه پذیرش می شوند و این نشان دهنده توجه دولت و مجلس به نقش دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: متأسفانه در سال های گذشته با غفلت از این مهم مجبور شدیم از مسیرهای دیگری غیر از تربیت معلم، نیروی انسانی مورداحتیاج آموزش و پرورش را تأمین کنیم و از این جهت، ضررهایی متوجه آموزش و پرورش گردیده است.

وزیر آموزش و پرورش از احتیاج شدید آموزش و پرورش به نیروی انسانی متخصص در 6 سال آینده اطلاع داد و اضافه نمود: هم اکنون بیش از 14 میلیون نفر دانش آموز در کشور تحصیل می نمایند با رشد نسبتاً سریعی که در جمعیت دانش آموزی وجود دارد تا 6 سال آینده، آمار آنها به 16 میلیون و 400 هزار نفر خواهد رسید، لذا به نیروی انسانی و تربیت معلم باید بیش از گذشته توجه گردد؛ در غیر این صورت مجبور خواهیم شد تصمیمات عجولانه بگیریم و از نیروی انسانی که شایستگی کمتری نسبت به نیروهای پرورش یافته در دانشگاه فرهنگیان دارند، استفاده کنیم؛ در حالی که تربیت معلم می تواند نیروی انسانی مورداحتیاج آموزش و پرورش را به خوبی تأمین کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 31

به "باید تربیت معلم را به صندلی قبلی خود برگردانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید تربیت معلم را به صندلی قبلی خود برگردانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید