این آسمان خراش ها نفس می کشند l آینده طراحی در دست هوش مصنوعی

به گزارش سفر به کیش، دیجیاتو نوشت: یک معمار هندی با استفاده از ابزار هوش مصنوعی Midjourney دست به طراحی آسمان خراش های متفاوت زده است.

این آسمان خراش ها نفس می کشند l آینده طراحی در دست هوش مصنوعی

هوش مصنوعی روزبه روز پیشرفته تر می شود و نقش مهم تری در زندگی انسان ایفا می کند. حالا معماری به نام ماناس باتیا تصمیم گرفته از هوش مصنوعی برای طراحی آسمان خراش ها و شهرهای آینده استفاده کند که نتایج جالبی در پی داشته است.

در مجموعه تصاویری که از طریق این طراح هندی منتشر شده، آسمان خراش هایی را می بینیم که با طبیعت همزیستی دارند. این معمار برای سازه هایش از هوش مصنوعی Midjourney استفاده کرده که نتیجه این کار طراحی آسمان خراش های با قابلیت رشد و تنفس بوده است.

آسمان خراش هایی که نفس می کشند

ابزار هوش مصنوعی Midjourney که از طریق باتیا مورد استفاده قرار گرفته، بر اساس دستورات متنی، تصاویر تولید می کند و این معمار برای پروژه ای به نام AI x Future Cities، از عبارت هایی مانند برج های آینده نگرانه، فناوری اتوپیایی، همزیستی و مواد زیست تابی استفاده کرده و با مجموعه ای از تصاویر آسمان خراش های متفاوت در شهرهای مدرن روبه رو شده است.

به گفته باتیا، طراحی هرکدام از این آسمان خراش ها نزدیک به 20 دقیقه زمان برده و البته برای اینکه به نتیجه دلخواه برسد، تا 100 بار دستورات را بهینه کرده است. در نهایت هم با استفاده از فتوشاپ، طراحی ها را بهبود داده تا ظاهر مجذوب کننده تری پیدا کنند. علاوه بر این، هربار که دستورات تازه ای به هوش مصنوعی داده می شد، خودش را تمرین می داد و تصاویر بهتری ارائه می کرد.

در پروژه دیگری به نام Symbiotic Architecture یا معماری همزیستی، باتیا در پی طراحی آسمان خراش ها با مواد زنده بود و برای اینکار از بلندترین درخت دنیا به نام هایپریون در کالیفرنیا با ارتفاع 115 متر الهام گرفت.

باتیا معمار یک شرکت هندی به نام Ant Studio است که در زمینه پروژه های مربوط به سیستم های تهویه مطبوع طبیعی و کاهش مصرف انرژی کار می کند. به همین دلیل در پروژه مفهومی باتیا شاهد پوست طبیعی درخت برای خنک کردن ساختمان با فرایند طبیعی تبخیر و تعرق و تنظیم دما در طول روز هستیم. به گفته باتیا، اگر مصالح ساختمانی ارگانیک داشته باشیم که بتوانند رشد و زندگی کنند، تهویه مطبوع از طریق فرایندهای طبیعی صورت می گیرد.

اگرچه با طرح های مفهومی روبه رو هستیم که در آینده نزدیک به واقعیت نمی پیوندند، اما می توانند روی خلاقیت مهندسان تاثیرات مثبتی داشته باشند و آینده ای را امکان پذیر کنند که امروزه به فکر بیشتر افراد نمی رسد. به احتمال بسیار زیاد در آینده نزدیک هوش مصنوعی نقش پررنگ تری در دنیای معماری و طراحی ساختمان ها پیدا می کند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2131

به "این آسمان خراش ها نفس می کشند l آینده طراحی در دست هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این آسمان خراش ها نفس می کشند l آینده طراحی در دست هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید