اولین همایش ملی گیاهان دارویی در کاشمر برگزار می گردد

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: برای اولین بار در منطقه ترشیز همایش ملی گیاهان دارویی در شهرستان کاشمر برگزار می گردد.

اولین همایش ملی گیاهان دارویی در کاشمر برگزار می گردد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

حسین محمدی در نشست خبری که شامگاه 25 آذرماه برگزار گردید، بیان کرد: همایش ملی گیاهان دارویی روز پنجشنبه 28 آذرماه در محل مجتمع فرهنگی هنری سرو برگزار می شود، در این همایش ابتدا بهره برداران و کشاورزان به بازدید از تنها کارخانه گیاهان دارویی منطقه می پردازند و سپس پنل علمی شروع می شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه های کشاورزان بازاریابی برای این محصول است، کارخانه گیاهان دارویی منطقه این آمادگی را دارد که با کشاورزان قرارداد منعقد نموده و خرید محصول کشاورزان را تضمین کند.

وی بیان نمود: کارخانه گیاهان دارویی شهرستان کاشمر اکنون محصولات خود را به کشورهای مختلف از جمله اروپا صادر می کند، با توجه به اینکه فاز دوم کارخانه به زودی راه اندازی می شود احتیاج ماده اولیه آن افزایش خواهد یافت، به همین دلیل توان خرید تمامی محصولات منطقه و حتی استان را دارد.

محمدی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر آن قدر کشت گیاهان دارویی کاهش یافته که ماده اولیه کارخانه گیاهان دارویی باید از سایر استان ها تامین شود، این محصول از نظر مالی صرفه بسیاری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر اظهار کرد: با توجه به وجود کارخانه گیاهان دارویی در این شهرستان باید از این ظرفیت و پتانسیل بسیار بالا که بی نظیر در سطح استان و کم نظیر در کشور است، استفاده بهتری نمود.

وی گفت: ترشیز کهن که شامل شهرستان های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن می شود، مهد گیاهان دارویی است؛ از سویی بخش کوهسرخ به دلیل نوع آب و هوا و اقلیمی که دارد استعداد کشت گیاهان دارویی را در سطح شهرستان داراست.

محمدی بیان کرد: با توجه به تغییر اقلیمی که در سطح کشور رخ داده باید بتوانیم برای سوق دادن کشاورزان به سمت کشت گیاهان کم آب طلب از جمله کشت گیاهان دارویی برویم. اکنون بیش از 12 هزار هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت گیاهان دارویی هستند که بیشترین آن را زعفران و آنغوزه در بر می گیرد.

محمدی یادآور شد: در حال حاضر 90 درصد مردم شهرستان کاشمر در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند و از این طریق امرار معاش می نمایند، کاشمر اولین شهرستان خرده مالکی در سطح استان خراسان رضوی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 623

به "اولین همایش ملی گیاهان دارویی در کاشمر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین همایش ملی گیاهان دارویی در کاشمر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید