الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل های عابر پیاده

به گزارش سفر به کیش، تهران (پانا) - با تصویب اعضای شورای شهر، شهرداری تهران ملزم به ارائه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل های عابر پیاده شهر تهران شد.

الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل های عابر پیاده

در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل های عابر پیاده در دستور کار قرار گرفت.

علی اعطا در توضیح این طرح گفت: این طرح بر اساس مجموعه ای از بررسی ها، مشاهدات و گزارش هایی که در رابطه با ناامنی و ناایمنی پل های عابر پیاده داشتیم به پیشنهاد اولیه کمیته معماری و طرح های شهری و ارسال به دو کمیسیون مشترک معماری و شهرسازی و عمران و حمل و نقل تهیه و به صحن شورای شهر ارسال شده ارایه شده است.

وی اضافه کرد: در شهر تهران 861 پل عابر پیاده وجود دارد که گزارش های مردمی و کارشناسی متعددی درباره شرایط نامناسب تعداد قابل توجهی از این پل ها برای تردد زنان، بچه ها، توان یابان و دسترس ناپذیری آنها برای بسیاری از گروه ها دریافت کرده ایم.

اعطا ادامه داد: همچنین گزارش های از شیوه نصب تابلوهای تبلیغاتی که موجب اشکالاتی در ایمنی و امنیت عبور و مرور شده بود، دریافت شد.جمع بندی این گزارش ها این بود که نیاز هست مصوبه جامعی برای تدوین ضوابطی با رویکرد ایمن سازی و امن سازی این پل ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آسیب شناسی مفصلی در خصوص اجرا شده است گفت: حدود سه ماه بررسی میدانی و گزارش گیری از معاونت حمل و نقل و عمران و سازمان زیباسازی شهر تهران منجر به ارائه این طرح شده است.

اعطا اضافه کرد: طرح الزام شهرداری تهران به ایمن سازی عبور شهروندان از پل های عابر پیاده، یک ماده واحده شامل 5 بند و سه تبصره دارد و از جمله ویژگی های موثر این طرح ایجاد سیستم نظارت در پایش، شرایط استقرار، تعمیر و نگهداری برای ثبت گزارش های مردمی می باشد.

با موافقت اعضای شورای شهر تهران، شهرداری تهران ملزم به ارائه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل های عابر پیاده شهر تهران شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1662

به "الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل های عابر پیاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل های عابر پیاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید