افتتاح کتابخانه امام خامنه ای سنندج با حضور وزیر ارشاد

به گزارش سفر به کیش، تهران (پانا) - بزرگترین کتابخانه عمومی کردستان با عنوان کتابخانه مرکزی امام خامنه ای(مدظله العالی) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنندج افتتاح شد.

افتتاح کتابخانه امام خامنه ای سنندج با حضور وزیر ارشاد

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی کردستان با عنوان کتابخانه مرکزی امام خامنه ای (مد ظله العالی) روز پنجشنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی در سنندج برگزار گردید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان در حاشیه آیین افتتاح این کتابخانه گفت: کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه ای (مدظله العالی) به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی استان در زمینی به مساحت سه هزار و 500 مترمربع در 6 طبقه احداث شده است.

محمد مخدومی اضافه کرد: این کتابخانه دارای بخش های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا - بخش وی آی پی آقایان و بانوان و سالن مطالعه ویژه محققان است.

وی گفت: گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه اندازی می گردد از قسمت های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه ای استان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: طبقه همکف کتابخانه به طور کامل به بخش کودک اختصاص پیدا نموده و به زیبایی تجهیز و آماده سازی شده است و در بخش ویژه نشریات نیز علاوه بر وجود نشریات چاپی قابل استفاده برای اعضا، تصاویر و بعلاوه سردیس و تندیس بعضی از مشاهیر و بزرگان کُرد وجود دارد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه برای افتتاح و بهره برداری از بزرگترین کتابخانه عمومی مرکزی کردستان به سنندج سفر نموده است.

با راه اندازی این کتابخانه، تعداد کتابخانه عمومی نهادی فعال در استان به 52 باب افزایش می یابد.

سنندج با 500 هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1863

به "افتتاح کتابخانه امام خامنه ای سنندج با حضور وزیر ارشاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح کتابخانه امام خامنه ای سنندج با حضور وزیر ارشاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید