اداره کاخ سفید به سبک سازمان ترامپ

به گزارش سفر به کیش، اقدام دونالد ترامپ در اخراج دستیار ارشد خود نه تنها بار دیگر نشان داد رییس جمهوری آمریکا از تصمیمات ناگهانی و عجولانه رویگردان نیست، بلکه به حدس ها درباره فقدان صلاحیت او برای اداره کاخ سفید نیز دامن زده است.

اداره کاخ سفید به سبک سازمان ترامپ

اندیشکده آمریکایی بروکینگز چندی پیش گزارشی را منتشر کرد که نشان می داد در نخستین سال روی کار آمدن ترامپ از هر سه نفر از کارکنان کاخ سفید، یک نفر آنجا را ترک نموده اند.

بروکینگز در همان زمان پیش بینی کرد که این امر چشم اندازی را درباره تعداد کسانی که کاخ سفید را در دولت ترامپ ترک نموده اند ارائه و نشان می دهد که این تعداد در مقایسه با پنج رئیس جمهوری سابق مستقر در کاخ سفید بیشتر خواهد بود.

این گزارش باعث شد تا شبکه خبری سی ان ان در گزارشی از رکورد ترامپ در زمینه اخراج ها از کاخ سفید سخن بگوید.

سی ان ان نوشت: سرعت استعفاها، اخراج ها و دیگر موارد خروج از کاخ سفید در نخستین سال ریاست ترامپ دو برابر آنچه است که در اولین سال ریاست جمهوری جورج بوش و سه برابر اولین سال ریاست جمهوری باراک اوباما به ثبت رسیده است.

مادلین واسترهوت دستیار شخصی ترامپ روز پنجشنبه به دلیل افشای مسائل خانوادگی محرمانه ترامپ در نشست با خبرنگاران، مجبور به استعفا شد.

بعضی مقام های کنونی و سابق آمریکا می گویند واسترهوت با اظهارنظر درباره چنین مسائلی پروتکل های محرمانگی را نقض نموده است.

این درحالیست که بعضی می گویند هوگان گیدلی معاون سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز که وسترهوت را به ضیافت شام دعوت نموده بود به دلیل تنها گذاشتن او با خبرنگاران مقصر است.

سی ان ان در گزارشی در این زمینه نوشت: هیچ چیز در دوران ریاست جمهوری ترامپ نشان نمی دهد که او مسئولیتی هوشمندانه را در کاخ سفید برعهده دارد. برعکس او کاخ سفید را مانند سازمان ترامپ اداره می نماید که افرادی با صلاحیت کمتر بالاترین حقوق را دریافت می نمایند و این امر سطح بالایی از استرس را در کوشش برای پیروی از نحوه ریاست ترامپ ایجاد نموده است.

سی ان ان خاطرنشان نموده که حضور ایوانکا ترامپ دختر ترامپ به همراه پسرانش اریک و دونالد جونیور در برج ترامپ فقط برای تعدیل مسائل و حفظ محرمانگی عملیاتی است که حول این برند خانوادگی پولساز انجام می گیرد و این در واقع یک بازی است که برای افزایش محبوبیت و توافقات توسعه ای و جمع آوری ثروت انجام می گیرد.

تفاوتی که کاخ سفید با برج ترامپ دارد این است که افرادی که صلاحیت چندانی برای خدمت رسانی ندارند کمتر مناسب مسئولیت های اجرایی سازمان ترامپ هستند.

برای مثال وسترهوت برای میت رامنی سناتور کنونی ایالت یوتا کار می کرد و وقتی برای فعالیت در کاخ سفید انتخاب شد ظاهرا به یک فرد وفادار تبدیل شد یا ظاهرا این طور به نظر می رسید.

سی ان ان در گزارش خود آورده است: با هیچ برنامه عادی نمی توان تعداد کسانی را که از دولت ترامپ از ژانویه 2017 تاکنون خارج شده اند، دنبال کند. آخرین بار نیویورک تایمز آمار خود را به روز کرد و افراد این فهرست را بیش از 50 نفر بیان کرد. از آنتونی اسکارموچی مدیر ارتباطات کاخ سفید تا جیمز متیس وزیر دفاع، هر یک از موارد خروج از کاخ سفید نگرش جدیدی را درباره دوران ریاست جمهوری ای ارائه داد که ویژگی آن را هرج و مرج و آشفتگی ناشی از وجود یک فرد دمدمی مزاج در راس آن تشکیل می دهد.

بر اساس گزارش نشریه آتلانتیک، ژنرال متیس، ترامپ را فردی با توانایی اندک شناختی قلمداد می نماید. متیس به دلیل اختلافاتش با سیاست های ترامپ در نهایت مجبور به جدا شدن از دولت شد.

تازه ترین موارد اخراج و استعفا در دولت ترامپ

دن کوتس مدیر اطلاعات ملی ترامپ 15 آگوست سال جاری (24 مرداد) مجبور به استعفا شد.

او روابط پرتنشی را با ترامپ تجربه کرد. اختلافات عمومی و شخصی او با ترامپ بر سر مسائل سیاسی و اطلاعات مختلفی از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا گرفته تا توان هسته ای کره شمالی است.

الکس آکوستا وزیر کار ترامپ در 12 ژوئیه 2019 (21 تیر) بدنبال پرونده جفری اپستین متهم به قاچاق جنسی مجبور به استعفا شد.

در چند سالی که دونالد ترامپ بر جایگاه ریاست جمهوری آمریکا تکیه زده، یکی از مهمترین انتقاداتی که به او و اعضای کابینه اش وارد می گردد اتهامات مربوط به روابط نامشروع و سوءاستفاده از زنان است.

اتهاماتی که ترامپ همیشه در برابر آنها مقاومت می کرد. اما در آستانه انتخابات، دونالد ترامپ می کوشد از حجم این اتهامات بکاهد.

سارا سندرز سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید 13 ژوئن 2019 (23 خرداد) نیز در جمع افراد مستعفی در بین کارکنان کاخ سفید است که در دوران خدمتش ادعاهای غلطی را به نفع رئیس جمهور آمریکا مطرح نموده بود از جمله موضوعاتی که او در مورد اخراج جیمز کومی رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا عنوان کرد.

کرستن نلسون دومین وزیر امنیت داخلی ترامپ هفتم آوریل 2019 (18 فروردین) در راستای تغییراتی اساسی در وزارت امنیت داخلی این کشور که توسط استفن میلر مشاور ارشد ترامپ اجرا شد، کناره گیری کرد.

لیندا مک ماهان نیز 29 مارس (9 فروردین 98) از پست خود به عنوان ریئس صنایع تجاری کوچک استعفا کرد.

در این فهرست بلند بالا اسامی افراد مختلفی از جمله بیل شاین چهارمین مدیر ارتباطات کاخ سفید، جان کلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، جف سشنز دادستان کل اخراجی دولت ترامپ، تام بوسرت مشاور امنیت داخلی، مایکل آنتون مشاور امنیت ملی، دیوید شولکین وزیر اخراجی کهنه سربازان، هربرت مک مستر مشاور امنیتی ملی آمریکا، جان دود وکیل ارشد ترامپ، آندرو مک کیب معاون رئیس اف بی آی، رکس تیلرسون اولین وزیر امور خارجه اخراجی دولت ترامپ، استفن گلداستین اولین معاون امور دیپلماتیک وزیر امور خارجه آمریکا، هاپ هیکس وزیر ارتباطات و شماری دیگر مشاهده می گردد.

رئیس فدرال رزور در فهرست اخراجی ها؟

به تازگی پیتر ناوارو مشاور تجاری رئیس جمهوری آمریکا گفت که فدرال رزرو (بانک مرکزی) و رئیس آن بزرگ ترین تهدید علیه اقتصاد این کشور هستند.

ناوارو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفته بود که تنش های تجاری دولت ترامپ با چین عامل اصلی اقدام فدرال رزرو برای کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره بوده است.

فدرال رزرو در ماه های اخیر نرخ بهره را افزایش داده بود اما این اقدام با مخالفت دولت ترامپ روبرو شده بود.

پاول تاکنون در پاسخ به گزارش هایی درباره کوشش ترامپ برای اخراج او گفته است: من فکر می کنم که قانون همه چیز را روشن نموده است و من یک دوره چهارساله برای ریاست بانک مرکزی در اختیار دارم و قصد دارم این دوران را تکمیل کنم.

ترامپ بارها علنا از پاول انتقاد نموده و از بانک مرکزی خواسته است نرخ بهره را کاهش دهد. این اقدام ترامپ در به چالش کشیدن به اصطلاح استقلال فدرال رزرو امری بی سابقه قلمداد می گردد.

ترامپ یک بار با تمجید از بانک مرکزی چین که توسط دولت کنترل می گردد گفته بود اقتصاد آمریکا می توانست عملکرد بهتری داشته باشد اگر فرد متفاوتی در فدرال رزرو ریاست می کرد.

اکنون با توجه به مقاومت بانک مرکزی آمریکا در مقابل فشارها برای تغییر نرخ بهره و لجاجت های ترامپ، حدس ها درباره این که رئیس بانک مرکزی نیز به بهانه ای در فهرست اخراجی ها، مقامات مستعفی و کسانی که به میل خود و فقط به دلیل قبول نداشتن سیاست های ترامپ از تیم ترامپ جدا شده اند، قرار بگیرد، افزایش یافته است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 358

به "اداره کاخ سفید به سبک سازمان ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره کاخ سفید به سبک سازمان ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید