917 کیلومتر بزرگراه تا سرانجام دولت احداث و بهسازی می گردد

به گزارش سفر به کیش، تهران (پانا) - تا سرانجام عمر خدمت دولت دوازدهم، 917 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث و بهسازی خواهد شد.

917 کیلومتر بزرگراه تا سرانجام دولت احداث و بهسازی می گردد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، دولت تدبیر و امید در هشت سال گذشته، دستاوردهای بیشماری در حوزه حمل ونقل زمینی داشته است که از آن جمله می توان به توسعه بزرگراه های کشور اشاره نمود. در این دولت، حدود 8 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور احداث شده که این به آن معناست که 60 درصد از کل بزرگراه های کشور، در دولت های یازدهم و دوازدهم احداث شده است.

با این وجود، آهنگ احداث بزرگراه در دولت تدبیر و امید، حتی در ماه های سرانجامی دولت نیز قصد کند شدن ندارد و جهاد ساخت بزرگراه کماکان ادامه دارد. به طوریکه تا سرانجام دولت، 917 کیلومتر بزرگراه دیگر تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید. در سه ماهه نخست سال 1400، 40 پروژه ساخت و بهسازی بزرگراه در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در جریان بوده است که بخش مهمی از این پروژه ها در ماه های اردیبهشت و خرداد به اتمام رسیده و بخشی دیگر نیز در تیرماه به بهره برداری خواهد رسید.

از جمله پروژه های احداث بزرگراه در کشور که در تیرماه به اتمام می رسد، می توان به احداث 20 کیلومتر راه اصلی میانه - میاندوآب، فیروزآباد - آق کند، رضوانشهر -خلخال و فیروزآباد- خلخال اشاره نمود. احداث بزرگراه انزلی - رشت -لاهیجان - بابلسر - بابل، آمل -محمودآباد و ساری - بهشهر، تیران- سامان- چالشتر، بزرگراه شهرکرد- بن - داران، بزرگراه اهر-تبریز، راه اصلی دشت ارژن - کازرون، لار- کهورستان، لار-بستک، لار- جهرم، گزبلند - احمدی - برازجان،فیروزآباد -جم ، سوریان - هرابرجان - هرات وهرات به شهر بابک، راه اصلی سنگر-سیاهکل، راه اصلی مهاجران -توره - بروجرد -خرم آباد - پل زال ، سه راهی فولاد -ملاثانی به جاده اهواز - اندیمشک وکمربندی اراک و راستا امامزاده محسن و آب شینه - درزالفودو،همدان-ابرو و همچنین بهسازی راه اصلی هراز، راه اصلی کرمان بافت و محور کرمان - دیهوک، راه اصلی ایذه - باغملک - هفتگل - نمره یک - قبرسید ،رامهرمز - نمره یک ،کنار گذرهای شوشتر و دزفول و محور کارون 3 - دشت ایذه، راه اصلی اهواز - رامهرمز -بهبهان، ماهشهر - هندیجان - دیلم، دارخوین - شادگان - خوردورق و واریانت تنگ فنی و راه اصلی ساری -کیاسر -سمنان و دامغان -معلمان -جندق -چوپانان - اردکان و طرود- شاهرود از جمله پروژه هایی است که در تیرماه به اتمام خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1663

به "917 کیلومتر بزرگراه تا سرانجام دولت احداث و بهسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "917 کیلومتر بزرگراه تا سرانجام دولت احداث و بهسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید