40درصد ذخیره طلای کشور در تکاب است

به گزارش سفر به کیش، آذربایجان غربی فرماندار تکاب گفت: 40درصد ذخیره انباشت طلای کشور در تکاب است.

40درصد ذخیره طلای کشور در تکاب است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمود زمانی امروز 14 آذرماه در جشنواره منطقه ای تخت سلیمان تکاب، آذربایجان غربی با اشاره به قابلیت ها و پتانسیل های توسعه شهرستان، از فعالیت 21 معدن سنگ از بین 59 معدن موجود در این شهرستان اطلاع داد و توضیح داد: معادن طلای تکاب با فراوری 140 تن، 40 درصد ذخیره انباشت طلای کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تکاب با 2175 کیلومتر مربع مساحت، 80 هزار و 556 نفر جمعیت را در خود جای داده است، اضافه نمود: نرخ باسوادی این شهرستان75 درصد، نرخ بیکاری آن13 درصد است که سهم اشتغال شهرستان در بخش کشاورزی 40.5 درصد، خدمات27.4 درصد و بخش صنعت آن 24.4 درصد است.

فرماندار تکاب با بیان اینکه این شهرستان 67 هزار هکتار زمین دیم و آبی دارد، خاطر نشان کرد: این شهرستان دارای 200 هزار دام سبک و سنگین، 6000 کندوی عسل بوده و مهمترین صادر کننده ژل رویال سنتی است.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان از بازدید 80 هزار گردشگر داخلی و 6000 گردشگر خارجی اطلاع داد و اضافه نمود: علاوه بر ثبت جهانی تخت سلیمان، 170 اثر دیگر این شهرستان نیز در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

زمانی با بیان اینکه تخت سلیمان به عنوان چهارمین اثر ایرانی ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو دارای 3500 قدمت تاریخی مکتوب است، یادآور شد: تخت سلیمان به عنوان نماد حماسه طبیعت، مذهب و ماده در کنار هم نمود یافته که به لحاظ بیولوژیکی 7 قرن نمادداقتدارو عامل وحدت سیاسی ایران بوده است.

فرماندارتکاب ادامه داد: بقایای آثار معماری این مجموعه جهانی یکی از بزرگترین نماد فرهنگی، مذهبی و سیاسی زمان خود بوده که نقش تخت جمشید عصر خود را ایفا می نموده است.

وی برگزاری جشنواره را عامل مهمی در توسعه و رونق گردشگری، مالی شهرستان دانست و گفت: امید است برگزاری این جشنواره ها تداوم یافته و زمینه رونق بیشتر گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 589

به "40درصد ذخیره طلای کشور در تکاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40درصد ذخیره طلای کشور در تکاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید