3 سناتور آمریکایی به اوکراین سفر می نمایند

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، 3 سناتور آمریکایی قرار است فردا آدینه در سفر به کی یف با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ملاقات و مصاحبه نمایند.

3 سناتور آمریکایی به اوکراین سفر می نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

بر اساس اعلام این رسانه، سفر سناتورهای آمریکایی به اوکراین با هدف تاکید بر اهمیت این کشور به عنوان یک متحد راهبردی برای آمریکا به انجام خواهد رسید.

به گزارش رویترز، ران جانسون، جان باراسو و کریس مورفی سناتورهای آمریکایی با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: روابط آمریکا و اوکراین در شرایط کنونی مثل همواره مهم و راهبردی بوده است.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: آینده اوکراین برای آمریکا مهم است و ما باید مطمئن شویم که اوکراین این مساله را می داند که یک متحد راهبردی برای واشنگتن است.

گفتنی است سنای آمریکا چندی پیش و در جریان یک رأی گیری کاملاً حزبی درباره استیضاح رئیس جمهوری این کشور، دونالد ترامپ را از هر 2 بند اتهامی تبرئه نموده بود.

بر اساس این گزارش، سنای آمریکا با 52 رأی مقابل 48 رأی ترامپ را از اتهام سوء استفاده از قدرت در پفراینده اوکراین گیت تبرئه کرد.

نمایندگان سنای آمریکا همچنین با 53 رأی در مقابل 47 رأی در خصوص دومین بند اتهامی ترامپ درباره جلوگیری از اجرای عدالت هم رأی به بی گناهی وی دادند.

فرایند رأی گیری در خصوص بندهای استیضاح کاملاً به صورت حزبی دنبال شد؛ میت رامنی تنها سناتور جمهوریخواه بود که در خصوص بند اول استیضاح، رأی به گناهکار بودن ترامپ داد.

پیش از شروع این رأی گیری نمایندگان موافق و مخالف استیضاح ترامپ در این خصوص به سخنرانی پرداخته بودند.

دونالد ترامپ تنها در صورتی از کار برکنار می شد که دو سوم سناتورها (67 نفر) رأی به عدم کفایت او می دادند. با توجه به اینکه جمهوریخواهان با در اختیار داشتن 53 کرسی در مقابل 47 کرسی دموکرات ها، اکثریت مجلس سنا را در اختیار دارند، بعید بود که فرآیند استیضاح به برکناری ترامپ بینجامد.

جلسات استیضاح دونالد ترامپ از روز سه شنبه 22 ژانویه در مجلس سنای آمریکا شروع شده بود.

مجلس نمایندگان آمریکا روز 28 دی ترامپ را متهم کرد که با سوءاستفاده از قدرت نهاد تحت ریاستش، بر دولت اوکراین فشار آورده تا در انتخابات ایالات متحده، برای رسیدن به منافع سیاسی خود (دونالد ترامپ)، دخالت کند و سپس کوشش نموده تا با ممانعت از انجام تحقیقات در خصوص این کار خلاف، بر قضایا سرپوش بگذارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 658

به "3 سناتور آمریکایی به اوکراین سفر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 سناتور آمریکایی به اوکراین سفر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید