188 دقیقه با اینک آخرالزمان ، اکران نسخه نهایی کوپولا پس از 40 سال

به گزارش سفر به کیش، نسخه ای تازه از فیلم سینمایی اینک آخرالزمان به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا همزمان با چهلمین سالگرد اکران آن در سینماهای بریتانیا و آمریکا روی پرده می رود.

188 دقیقه با اینک آخرالزمان ، اکران نسخه نهایی کوپولا پس از 40 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، اینک آخرالزمان: تدوین نهایی روز 13 اوت در انگلیس و سه روز بعد در چند سینمای محدود در آمریکا به نمایش درمی آید. اکران ویژه روز 13 اوت شامل یک گفتگوی نادر بین کوپولا و استیون سودربرگ هم می گردد و درست یک ماه پس از نمایش های محدود سینمایی، نسخه خانگی این شاهکار کلاسیک در دسترس علاقه مندان سینمای جهان قرار می گیرد.

کوپولا که در 1975 یک ملک 113 هکتاری در کالیفرنیا خریده بود، چند سال بعد آن را گرو گذاشت تا پول لازم را برای ساختن یکی از بهترین فیلم های جنگی تاریخ سینما تهیه کند. او در حالی که کمتر از 40 سال داشت و تجربه پدرخوانده را پشت سر گذاشته بود، روی جایگاه کارگردانی اینک آخرالزمان نشست و در 1979 با نسخه ناتمام آن نخل طلایی بهترین فیلم را از جشنواره کن برد. فیلم در آمریکا 78 میلیون دلار و در جهان 150 میلیون دلار فروخت.

اینک آخرالزمان که برداشتی آزاد از رمان دل تاریکی جوزف کنراد است، یکی از سخت ترین مراحل فراوری را در تاریخ سینما داشت؛ 283 روز فیلمبرداری در شرایط بسیار سخت در فیلیپین با حضور گروهی از بازیگران ناسازگار از جمله مارلون براندو در نهایت به خلق یکی از بهترین فیلم های جنگی تاریخ انجامید، فیلمی که خود کوپولا معتقد است ضدجنگ نیست و البته گروهی از منتقدان نظری مخالف کارگردان دارند.

نسخه اصلی اینک آخرالزمان دو ساعت و 33 دقیقه بود و کوپولا در 2001 با افزودن 49 دقیقه دیگر یک نسخه 202 دقیقه ای تدوین کرد. هر چند او در دو سال گذشته سرگرم ساختن فیلمی کامل بود که انتها با کم کردن 14 دقیقه از نسخه سال 2001 به آن رسید. حالا دوستداران سینما می توانند اینک آخرالزمان: نسخه نهایی را با زمانی کمی بیش از سه ساعت تماشا نمایند و همه هنر کوپولا و گروه بازیگران و عوامل فراوری را در آن ببینند.

رابرت دووال، مارتین شین، دنیس هاپر و آلبرت هال کنار براندو بازیگران اصلی اینک آخرالزمان هستند که ویتوریو استورارو (استاد نامدار ایتالیایی) پشت دوربین آن نشسته و با بودجه 30 میلیون دلاری فراوری شده است. فیلم در هشت رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان نامزد دریافت اسکار شد و دو جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین صدا را برد. کوپولا هم در گلدن گلوب دو جایزه بهترین کارگردان و بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 251

به "188 دقیقه با اینک آخرالزمان ، اکران نسخه نهایی کوپولا پس از 40 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "188 دقیقه با اینک آخرالزمان ، اکران نسخه نهایی کوپولا پس از 40 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید