کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین دایر می شود

به گزارش سفر به کیش، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: کنسولگری افتخاری دو کشور ایران و قزاقستان با بهره از نماینده های دو کشور در آینده نزدیک برپا می شوند.

کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین دایر می شود

به گزارش مهدی بخشنده با اشاره به امکان برپایی کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین اظهار کرد: برقراری ارتباط اقتصادی با کشور قزاقستان می تواند نتایج مثبتی را برای هر دو کشور به همراه داشته باشد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های اجرا شده یک ایرانی در قزوین به عنوان هاب لجستیک قزاقستان و یک قزاقستانی به عنوان نماینده افتخاری دولت ایران در قزاقستان هماهنگی های لازم را برای برقراری روابط روان اقتصادی ایجاد می کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین اعلام نمود: استان قزوین با داشتن هاب لجستیک جز استان هایی است که می تواند محصولات قزاقستان را به اقصی نقاط منطقه صادر کرده و محصولات ما را بدون محدودیت های دریایی به قزاقستان و از آنجا به سایر کشورهای اورآسیا و چین برساند.

بخشنده گفت: توسعه بازارهای صادراتی در مناطقی مانند اورآسیا و چین می تواند اسباب ایجاد یک تحول عظیم صادراتی شود که در این میان استان قزوین به عنوان اتاق اصلی کنسولگری در ایران شناخته شده و این مسئله به نوبه خود می تواند مؤثر باشد.

این مقام مسئول ابراز کرد: در حال حاضر طرح کنسولگری افتخاری قزاقستان و فرآیند اجرایی آن با سرعت کم در حال پیشروی است اما می توان گفت که هماهنگی های لازم برای اجرای این طرح تا حدودی اجرا شده و خبرهای خوبی در راه است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: قزوین با وجود تولید و تأمین مواد غذایی و صنعتی مختلف می تواند نقش مهم و مؤثری در تأمین نیازهای بازار کشور قزاقستان و سایر کشورهای همسایه آن داشته باشد و ما امیدواریم تسریع بیشتری در فرآیند اجرایی این طرح اجرا شده و با اجرای آن امکان رشد اقتصادی کشور بیش از پیش فراهم شود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1448

به "کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین دایر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسولگری افتخاری قزاقستان در قزوین دایر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید