کشف گرمابه 2200 ساله در مصر

به گزارش سفر به کیش، برنیس (Berenice Troglodytica) که گاهی اوقات برنیک (Berenike) نیز نوشته می گردد در سال 275 پیش از میلاد بنا شد و با توجه به موقعیت مکانی خوبی که داشت به رونق رسید. این سکونتگاه پر رونق، مراکز عمومی متعددی در خود جای داده بود که از جمله آن ها به یک گرمابه بزرگ می توان اشاره نمود که علاوه بر دو حوض بزرگ، از 14 استخر آب سرد و حمام های گرم تشکیل شده بود.

کشف گرمابه 2200 ساله در مصر

به گفته مارک وزنیاک (Marek Woźniak) ـ استایار موسسه فرهنگ شرقی و مدیترانه ای آموزشگاه علوم لهستان ـ این احتمال وجود دارد که یک استادیوم نیز در بخش غربی گرمابه ساخته شده باشد.

وزنیاک، تحقیقات در بخشی از بقایای برنیس را بر عهده دارد که در فاصله عصر هلنیستی (323 تا 30 پیش از میلاد) تا درگذشت اسکندر مقدونی و کلئوپاترا ساخته شده اند. در این دوره بود که فرهنگ یونان، از جمله سبک های معماری آن در خاورمیانه شکوفا کرد.

به گفته وزنیاک، در زمانی که آب در این حمام جریان داشت، برنیس شاهد حضور سنگین نظامیان بود و مرکزی برای واردات کالا و فیل های جنگی از شرق آفریقا محسوب می شد. احتمالاً افرادی که در این عملیات مشارکت داشتند، مانند خدمۀ کشتی، از این حمام استفاده می کردند و حضور پررنگ نظامیان در این شهر به این معنی است که بیشتر افرادی که آن موقع در برنیس زندگی می کردند، احتمالاً مرد بودند.

هیچ نوشته ای در این گرمابه کشف نشده است، اما باستان شناسان چند سکه و بقایای به جای مانده از ظروف سفالین را کشف نموده اند که می تواند به محققان یاری کند مدت زمانی که این گرمابه مورد استفاده قرار گرفته است را تشخیص دهند.

کاوش باستان شناسان در برنیس در سال های اخیر به اکتشافات قابل توجهی، از جمله کشف یک دژ 2300 ساله و یک محراب 1700 ساله منجر شده است. تحقیقات باستان شناسان در این مکان همچنان ادامه دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2159

به "کشف گرمابه 2200 ساله در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گرمابه 2200 ساله در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید