کشف بیش از 30 هزار میلیارد کالای قاچاق وارز

به گزارش سفر به کیش، فرمانده انتظامی استان ایلام از کشف بیش از 30 هزار میلیارد کالای قاچاق وارز در طول یکسال گذشته در استان اطلاع داد

کشف بیش از 30 هزار میلیارد کالای قاچاق وارز

به گزارش خبرنگاران ایلام فرمانده انتظامی استان ایلام در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه قاچاق کالا وارز ضربه مهلکی به رونق مالی وتولید ملی است،گفت : در طول یکسال گذشته کارکنان پلیس مالی استان ، تعداد هزار و 167 فقره پرونده قاچاق به ارزش بیش از 460 میلیارد ریال و 99 فقره پرونده جرائم مالی با موضوع احتکار ، فرار مالیاتی ، زمین خواری و ... به ارزش بیش از 30هزار میلیارد ریال کشف و بیش از یک هزار و 200 متهم در این زمینه ها دستگیر و روانه دادسرا نموده اند.

سردار دلاور القاصی مهر اضافه نمود: کشف تعداد 4 میلیون ماسک قاچاق ، کشف بیش از 4 میلیون لوازم پزشکی قاچاق ، کشف 55 تن نهاده دامی قاچاق و خارج از چرخه توذیع و ... از اقدامات خوب پلیس مالی در این مدت بوده است.

انهدام 8 باند خرید وفروش مواد مخدر

وی ، معضل اعتیاد به مواد مخدر به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت جوانان و نوجوانان در جامعه دانست و اضافه نمود: نیروی انتظامی در استان ایلام در برخورد با سودجویان این عرصه شوم از هیچ کوششی دریغ ننموده و کارآگاهان پلیس مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون در این زمینه 8 باند خرید و فروش مواد مخدر را شناسائی و منهدم و بیش از 380 کیلوگرم مواد مخدر کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام بیان داشت: اجرای 135 طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری و جمع آوری بیش از هزار سوداگر مرگ و معتاد متجاهر از دیگر اقدامات موثر پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان بوده است.

وی آگاهی خانواده ها را مهمترین و اولین اقدام در پیشگیری از اعتیاد دانست و اضافه نمود: بی شک روش های زیادی برای پیشگیری از جرایم درجامعه وجود دارد ولی یکی از مهمترین آنها افزایش سطح آگاهی عمومی از آثار سوء مصرف مواد مخدر است و آموزش مهارت های زندگی است.

کاهش 80 درصدی تصادفات فوتی و کاهش 21 درصدی تصادفات جرحی در معابر درون شهری

سردار القاصی مهر در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و کوشش های پلیس استان در حوزه راههای برون و درون شهری اشاره نمود و گفت : پلیس هدایت و رانندگی استان ایلام با استفاده از تمام توان و به کارگیری حداکثری کارکنان و استقرار کارشناسان مجرب در معابر ، خیابان ها و تقاطع های پر ترافیک پیروز به کاهش 80 درصدی تصادفات فوتی و کاهش 21 درصدی تصادفات جرحی در معابر درون شهری شده است.

وی اضافه نمود: برابر گزارش پزشکی قانونی از ابتدای سال تا کنون شاهد کاهش 43 درصدی تصادفات فوتی در جاده های برون شهری استان هستیم و در این زمینه در بین استان های برتر کشور قرار گرفته ایم.

وی توضیح داد: از عوامل زمینه ساز پیروزیت در کاهش تصادفات فوتی در جاده های برون شهری استان ، حذف 52 نقطه پرتصادف ، جداسازی 128 کیلومتر از محورها با استفاده از نیوجرسی ، نصب بالغ بر 3 هزار تابلو هشدار دهنده و نصب 27 دستگاه دوربین هوشمند ثبت تخلفات جاده ای بوده است.

در مدت اجرای محدودیت های کرونایی و در راستای قطع زنجیره کرونا ،بیش از 10 هزار خودرو به شهرهای مبدأ عودت، به 6 هزار و 400 راننده تذکر و 3 هزار خودرو نیز اعمال قانون شده است.

حوزه فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان بیان داشت : با ارائه هشدارهای پلیسی ، برنامه های رادیویی و تلویزیونی ، کلاس های آموزش همگانی و کوشش های کارشناسان پلیس فتا در طول سال 99 وقوع جرائم سایبری در سطح استان با کاهش 2 و 17 دهم درصد و کشف این جرائم با افزایش 16 درصدی روبه رو بوده است.

وی اضافه نمود : کارشناس پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی و رصدهای پلیسی پیروز به بازپسگیری بیش از 11 میلیارد و 195 میلیون ریال از کلاهبرداران فضای مجازی و عودت به مالباختگان شدند.

هوشمند سازی پلیس

سردار القاصی مهر، در بخش دیگری از سخنان خود به هوشمند سازی پلیس اشاره نمود و گفت: پیشرفت و نوآوری ، تحول همه جانبه و کوشش در جهت هوشمندسازی پلیس ،موجب جلوگیری از اتلاف وقت و ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان می گردد.

وی، همچنین هوشمند سازی پلیس را نشان دهنده تحول پلیس سنتی به پلیس نوین، مطرح کرد و گفت: از مهمترین برنامه های هوشمند سازی پلیس ، مجهز شدن پلیس راهور به دست افزار ثبت جرائم هدایت و رانندگی ، انجام کروکی های الکترونیکی، اطلاع از استعلام شرایط خروج از کشور افراد دارای گذرنامه با استفاده از اپلیکیشن پلیس من، نصب دوربین البسه پلیس ،راه اندازی سامانه ردیاب خودروهای گشت، و... خواهد بود.

وی راه اندازی سامانه پلیس همراه را یکی دیگر از اقدامات پلیس هوشمند مطرح کرد وگفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم آموزش غیر حضوری به جوانان و نوجوانان ، سامانه پلیس همراه برای ارائه خدمات آموزشی در بستر شاد راه اندازی شده است .

سردار القاصی مهر همچنین با اشاره به رضایتمندی 92 درصدی شهروندان از پلیس در سطح استان، گفت : از ابتدای سال تا کنون تعداد 244 هزار و 628 تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیس 110 ثبت شده که از این تعداد تماس 74 هزار و 495 تماس آنها عملیاتی و در راستای رسیدگی به موضوعاتی همچون نزاع و درگیری، سرقت و تعداد 159 هزار و 521 تماس با ارائه مشاوره های انتظامی پاسخ داده شده و تعداد 10 هزار و 612 تماس غیر قابل پیگیری بوده است.

وی سامانه 197 را پل ارتباطی بین مردم و پلیس مطرح کرد و گفت: سال جاری، هم استانی های عزیز بیش از 8 هزار تماس با این سامانه برقرار که 50 درصد از تماس گیرندگان از عملکرد کارکنان پلیس قدردانی نموده اند و این موضوع علاوه بر سنگین تر شدن وظیفه پلیس، موجب خواهد شد تا کارکنان با کوشش بیشتری برای تحقق امنیت و آرامش مردم کوشش نمایند و این خود یک سرمایه اجتماعی است .

فرمانده انتظامی استان ایلام راه اندازی سامانه مشاوره تلفنی پلیس جوابگو را یکی دیگر از برنامه های ،پلیس جوابگو مطرح کرد وگفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت ارائه خدمات مشاوره ای به عموم مردم ،شهروندان می توانند با شماره 096580 تماس و از خدمات مشاوره ای رایگان بهره مند شوند.

فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه با بیان اینکه آگاهی بخشی ، آموزش همگانی و مشاوره نقش مهمی در پیشگیری از جرائم و ناهنجاری های اجتماعی دارند ، ادامه داد : معاونت اجتماعی انتظامی استان با فعال کردن چارت مددکار اجتماعی در 15 کلانتری در سطح استان و استفاده از کارشناسان و مشاوران مجرب از ابتدای سال تا کنون بیش از10هزار پرونده در مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری های استان رسیدگی و 72 درصد این پرونده ها منجر به مصالحه شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1542

به "کشف بیش از 30 هزار میلیارد کالای قاچاق وارز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بیش از 30 هزار میلیارد کالای قاچاق وارز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید