چرا باید صبح تان را با زنجبیل آغاز کنید ؟

به گزارش سفر به کیش، صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی روزانه است که گاهی می تواند تکراری و خسته کننده گردد. با اضافه کردن زنجبیل می توانید صبحانه تان را به وعدهٔ هیجان انگیزی تبدیل کنید. البته مصرف زنجبیل در صبحانه برای سلامتی هم خواص مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره نموده ایم.

چرا باید صبح تان را با زنجبیل آغاز کنید ؟
این ابرغذای پرکاربرد، دارای خواص متعددی ست که از درمان حالت تهوع گرفته تا دردهای عضلانی را بهبود می بخشد. اما چه چیزی راجع به زنجیبل وجود دارد که آن را واقعا خاص می نماید؟ پاسخ این است که می توان با آسودگی به این ابرغذا اعتماد کرد و می توان به راحتی آن را به برنامه غذایی روزانه اضافه نمود.

اگر بخواهید کمی کرهٔ پرادویه داشته باشید و یا قهوهٔ صبحگاهی تان را کمی مزه دار کنید، زنجبیل به راحتی صبح شما را خاص خواهد نمود. با ما همراه باشید تا 8 روش استفاده از زنجبیل در صبحانه را به همراه خواص آنها به شما معرفی کنیم.

1. قهوهٔ صبح را کمی تند کنیدقهوه به عنوان منبع مهم آنتی اکسیدان در جهان شناخته می گردد. قهوه و زنجبیل دو عنصر قدرتمند هستند که با رادیکال های آزادمبارزه می نمایند. برای دریافت ابرغذای صبح، تنها کافی است یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل را به فنجان قهوه تان اضافه کنید. حتی می توانید نوشیدنی معروف یمنی به نام قیشر را (Qishr) که از همین ترکیب تهیه می گردد، آماده کنید. این نوشیدنی سنتی خاورمیانه ای نه تنها تند و خوشمزه است، بلکه به هضم آسان تر نیز یاری می نماید.

2. چای زنجبیل برای دریافت ویتامین Cچای زنجبیل نوشیدنی محبوبی در فصل زمستان به شمار میرود. این چای نه تنها گرم و آرامش بخش است، بلکه به بهبود دل درد نیز یاری می نماید. یک فنجان از این چای تند در صبح می تواند به برطرف حالت تهوع، بیماری حرکت و یا تهوع صبحگاهی بارداری یاری کند.

شما در خانه می توانید این چای را تهیه کنید. تنها کافی ست کمی زنجبیل را رنده کنید و حدود 10 دقیقه در آب جوش بریزید. کمی شکر برای طعم دهی بهتر اضافه کنید. چای زنجبیل آماده نیز در سوپرمارکت ها فروخته می گردد.

3. مربای زنجبیلمعمولا مرباهای متنوعی از میوه ها در بازار وجود دارد، اما آیا تابه حال مربای زنجبیل را امتحان نموده اید؟ شاید مربا به علت وجود شکر گزینهٔ سالمی به حساب نیاید، اما مربای زنجبیل انتخاب سالم تری خواهد بود. شما می توانید این مربا را به صورت آماده و یا در خانه تهیه کنید. مقداری مربای زنجبیل روی نان تست یا بیسکویت بسیار مطبوع خواهد بود.

کسانی که طعم کلاسیک ساندویچ مربا و کره بادام زمینی را دوست دارند نیز می توانند ترکیب خاص مربای زنجبیل و بادام زمینی را امتحان نمایند.

نکته: کسانی که برای مصرف شکر محدودیت دارند، می توانند مقداری زنجبیل رنده شده را به کره اضافه نمایند. احتمالا به زودی عاشق این ترکیب بی نظیر خواهید شد.

4. جایگزینی برای شیره درخت افرابه تازگی شیره ارگانیک زنجبیل به بازار آمده که انتخاب خلاقانه ای برای سرو پنکیک خانگی به شمار میرود. این شیره تنها از دو مادهٔ اصلی تشکیل شده، اما استفاده از آن در نوشیدنی ها، کیک و شیرینی، املت، پنکیک یا وافل طعم خوبی دارد.

شما می توانید با جوشاندن مواد اصلی به مدت 30 دقیقه، این شیره را در خانه و به راحتی تهیه کنید. سپس مواد را از یک صافی رد کنید تا به بافت لطیف و یک دستی برسید.

مواد لازم برای تهیهٔ شیره زنجبیل:

-100 گرم زنجبیل پوست گرفته و خردشده؛

-1 پیمانه شکر؛

-1 پیمانه آب.

5. یک کاسه گرانولا با خاصیت ضدالتهابییک کاسه گرانولا مملو از فیبر، همواره یکی از راحت ترین انتخاب ها برای صبحانه به شمار میرود. اما اضافه کردن زنجبیل ادویه دار و معطر به این ترکیب، آن را بهتر هم می نماید.

حدود 2 سانتی متر از یک زنجبیل را رنده کنید و با عسل یا روغن نارگیل خوراکی آب شده ترکیب کنید. حالا این مادهٔ خوش طعم را به کاسهٔ صبحانه تان اضافه کنید. زنجبیل خاصیت ضدالتهابی دارد که برای افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی بسیار مفید است.

6. ترکیب زنجبیل در اسموتیبرای هیجان انگیزتر کردن این نوشیدنی صبحگاهی، آب زنجبیل را به مخلوط کن اضافه کنید. آب زنجبیل را می توان به روش های متعدد مثلا در ترکیب سس سالاد یا غذاهای تفت دادنی (Stir frying) استفاده کرد. آب زنجبیل دارای خواص فراوان است؛ از بهبود سوخت وساز بدن گرفته تا مبارزه با باکتری ها. بعلاوه زنجبیل برای درمان درد قاعدگی و بدن درد پس از ورزش بسیار مناسب است.

اگر آب زنجبیل خالص برای شما کمی تند است، آن را به اسموتی صبحگاهی یا شیک پروتئین پس از ورزش تان اضافه کنید.

7. صبحانه سریع با زنجیبلزمان زیادی ندارید؟ می توانید یک صبحانهٔ سریع آماده کنید و از خواص زنجبیل بهره مند شوید. یک شکلات انرژی زا بدون گلوتنبا طعم زردچوبه و زنجبیل تهیه کنید. می توانید از قبل با استفاده از زنجبیل لقمه های انرژی زا تهیه کنید و صبح هایی که زمان زیادی برای صرف صبحانه ندارید، از انرژی آن بهره مند شوید.

8. اضافه کردن زنجبیل به کیک های صبحانهقطعا از زنجیبل در کیک و شیرینی های متعددی استفاده می گردد؛ نان ، کلوچه ، کیک و پای های زنجبیلی از جملهٔ این مواردند. اما شما هم می توانید در تهیهٔ شیرینی های خانگی از زنجبیل بهره ببرید.

زنجبیل با خواص فوق العاده زیادی که دارد، به آسانی می تواند به مهم ترین وعده غذایی روز یعنی صبحانه اضافه گردد. با آغاز روز و مصرف زنجبیل، یاری بزرگی به حفظ سلامتی تان خواهید کرد.

منبع: سایت چطور

منبع: راسخون
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1843

به "چرا باید صبح تان را با زنجبیل آغاز کنید ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید صبح تان را با زنجبیل آغاز کنید ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید