پرداخت به روز مطالبات گندمکاران از نان شب واجب تر است

به گزارش سفر به کیش، خان محمدی گفت: با توجه به تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران، دسترنج کشاورزان، به سبب ورود دلالان به هدر می رود.

پرداخت به روز مطالبات گندمکاران از نان شب واجب تر است

علی خان محمدی مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ، با تاکید بر پرداخت مطالبات به روز گندمکاران اظهار کرد: با توجه به هزینه بالای بخش کشاورزی و افزایش قیمت حمل و نقل و کمباین، پرداخت به روز مطالبات گندمکاران امری لازم است، در غیر این صورت فراوری و عرضه گندم با مشکلاتی فراوانی رو به رو می گردد.

او اضافه کرد: با توجه به شروع کشت دوم در بعضی استان ها و تامین معیشت خانوار، مطالبات کشاورزان پس از ثبت در سامانه باید پرداخت گردد تا گندمکاران برای تامین نقدینگی، مجبور به عرضه گندم فراوریی به دلال و واسطه ها نباشند.

خان محمدی با اشاره به اینکه پرداخت به روز مطالبات گندمکاران از نان شب واجب تر است، بیان نمود: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و کیفیت بالای گندم فراوریی، دولت با پرداخت به روز مطالبات گندمکاران از خروج غیرقانونی گندم به آن سوی مرز ها و وجود واسطه ها و دلالان جلوگیری می نماید تا همانند سال گذشته دولت برای تامین ذخایر استراتژیک مجبور به تامین احتیاج کشور به وسیله واردات نباشد.

مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی با اشاره به تاثیرات سو تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران بیان نمود: کشاورزان برای تامین نقدینگی مورد احتیاج چاره ای جز فروش محصول به دلالان و واسطه ها ندارند که با این وجود دسترنج کشاورزان به هدر می رود.

او در سرانجام توضیح داد: اگر مسئولان دولتی به دنبال تامین احتیاج کشور از منابع داخل هستند، از این رو باید تمهیدات جدی بیندیشند تا پای دلالان به امر خرید تضمینی گندم به عنوان قاچاق به آن سوی مرز ها یا جایگزینی خوراک دام و طیور باز نگردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1094

به "پرداخت به روز مطالبات گندمکاران از نان شب واجب تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت به روز مطالبات گندمکاران از نان شب واجب تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید