پایان نامه ها و رساله ها شرایط اقتصادی و صنعتی کشور را بهبود می بخشند

به گزارش سفر به کیش، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سرانجام نامه ها و رساله ها بخش مهمی از توان پژوهشی کشور محسوب می شوند و می توانند تاثیر زیادی در داشته باشند.

پایان نامه ها و رساله ها شرایط اقتصادی و صنعتی کشور را بهبود می بخشند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سرانجام نامه ها و رساله ها بخش مهمی از توان پژوهشی کشور محسوب می شوند و می توانند تاثیر زیادی در بهبود شرایط اقتصادی و صنعتی کشور داشته باشند. بر این اساس و با توجه به ضرورت نقش آفرینی مؤثر دانشگاه ها و مراکز علمی کشور در حل مسائل جامعه و رفع مسائل کشور، ضروری است حمایت و پشتیبانی مناسبی از اینگونه پژوهش های تقاضامحور صورت پذیرد.

پیمان صالحی گفت: با توجه به فرایند های حاکم ضروری است جهت دهی پذیرش و تربیت دانشجویان بر اساس نیاز جامعه و صنایع فعال صورت پذیرد؛ بنابراین ضروری است به تدریج سهم بیشتری از این توان معطوف به نیاز ها و اولویت های کشور شده و مستقیماً بر اساس تقاضا تعریف و به اجرا گذاشته شوند. در این راستا پیش بینی انواع حمایت ها، تشویق ها و تسهیلات ضروری بوده و تحقق این امر چه در سطح دانشگاه ها و چه در سطح ستاد وزارتخانه نیازمند تلاش جدی است.

وی افزود: خوشبختانه در سال 1400 دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور بیش از 90 سرانجام نامه و رساله تقاضامحور برگزیده معرفی کردند که چکیده این موارد گردآوری، تدوین و منتشر شده است. پس از داوری سرانجام نامه ها و رساله ها از طریق کمیته داوران، در سطح کشور 3 رساله دکتری تقاضامحور برگزیده و 2 سرانجام نامه کارشناسی ارشد تقاضامحور برگزیده مشخص شدند که از این برگزیدگان در مراسم هفته پژوهش و فناوری سال 1400 تجلیل شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار امیدواری کرد: با تقدیر و تشویق مناسب اساتید راهنما و دانشجویان، بتوان در هدفمندی و اثربخشی بیش از پیش پژوهش های تقاضا محور کشور گام برداشت.

کتاب سرانجام نامه ها و رساله های برتر تقاضامحور دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از طریق فایل پیوست قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2067

به "پایان نامه ها و رساله ها شرایط اقتصادی و صنعتی کشور را بهبود می بخشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان نامه ها و رساله ها شرایط اقتصادی و صنعتی کشور را بهبود می بخشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید