مجلس افغانستان از تشکیل کمیسیون صلح تا حمایت از طرح دولت موقت

به گزارش سفر به کیش، رئیس مجلس افغانستان با تاکید بر حمایت این مجلس از طرح دولت موقت از ایجاد یک کمیته ویژه مجلسی برای دخیل شدن در فرایند صلح با طالبان خبر داد.

مجلس افغانستان از تشکیل کمیسیون صلح تا حمایت از طرح دولت موقت

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، میررحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان از ایجاد یک کمیته 21 نفری این مجلس برای دخیل شدن در فرایند صلح با طالبان خبرداد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود که دولت افغانستان و طالبان در مذاکرات صلح برای رسیدن به قدرت تلاش می کنند و شرح داد: هدف ایجاد کمیته مجلس برای صلح این است که دو طرف را برای رسیدن به صلح تشویق کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس مجلس افغانستان درباره چرایی ایجاد کمیته صلح گفت: از این به بعد مجلس افغانستان بطور مستقیم شامل فرایند صلح باشد. مجلس افغانستان این را دریابد طرفی که در مذاکرات صلح کندی و تعلل می کند، کدام جانب است؟ ادعاهایی که هر دو طرف به همدیگر دارند که گویا دولت افغانستان صلح نمی خواهد و یا طرف طالبان؟ هیئت صلح مجلس از این حقیقت باید آگاه شود و در روشنایی آن یک طرح جامع را ترتیب نماید.

رحمانی ادامه داد که پیش نویس دولت موقت به دستش رسیده است و با تاکید بر حمایت از دولت موقت تاکید کرد که این طرح باید جامع تر شود.

وی شرح داد: طرحی را که گفته می شود گویا آمریکا و طالبان برای آوردن دولت موقت و یا صلح پیشنهاد کرده اند و این طرح به دست ما رسیده است. به خاطر بقای نظام کنونی و شورای ملی کشور ما از این طرح استقبال می کنیم.

وی افزود که در این طرح مسائل زیادی دیده می شود و درباره موارد آن باید گفت وگو صورت بگیرد.

پیش از این منابع اعلام کرده بودند که آمریکا طرحی را برای ایجاد دولت موقت در افغانستان تنظیم کرده است که در آن قدرت بطور مساوری بین نظام جمهوری و گروه طالبان تقسیم شده است.

در این طرح آمده که پس از امضای این توافقنامه، دولت موقت تا ایجاد یک حکومت اسلامی که از طریق انتخابات مشخص خواهد شد مسئولیت اداره کشور را خواهد داشت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1454

به "مجلس افغانستان از تشکیل کمیسیون صلح تا حمایت از طرح دولت موقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس افغانستان از تشکیل کمیسیون صلح تا حمایت از طرح دولت موقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید