حزب اصلی هند از ائتلاف دولت خارج شد

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران : یکی از متحدان اصلی دولت ائتلافی هند امروز در اعتراض به موضع دهلی نو در قبال قطعنامه سازمان ملل بر ضد شورشیان سریلانکا، از این ائتلاف خارج شده است.

حزب اصلی هند از ائتلاف دولت خارج شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ حزب دی ام کی هند در اعتراض به قطعنامه سازمان ملل که از سوی آمریکا حمایت می گردد و بر ضد اتفاقات اتفاق افتاده در جریان جنگ داخلی سریلانکا است، از ائتلاف دولت هند خارج شد.

دی ام کی اغلب فشار زیادی را بر دولت هند وارد نموده است تا از اقلیت جمعیت تامیل در سریلانکا حمایت کند. این حزب از دولت هند خواسته است تا مخالفت خود را با قطعنامه سازمان ملل بر ضد سریلانکا اعلام کند. سازمان ملل در بخشی از بیانیه خود اقدامات شورشیان تامیل در سریلانکا را نسل کشی ارزیابی نموده است که دی ام کی به شدت با آن مخالف است.

دولت هند هنوز موضع رسمی خود را در مورد این قطعنامه اعلام ننموده است. دی ام کی 18 کرسی در مجلس سفلای هند در اختیار دارد که بخشی از دولت ائتلافی مانموهان سینگ نخست وزیر این کشور را تشکیل می دهد.

حزب کنگره هند به ریاست سینگ می تواند با خروج حزب دی ام کی و با حمایت دو حزب دیگر ائتلافی به فعالیت خود ادامه دهد. چیدام بارام وزیر دارایی هند نیز تاکید نمود، دولت هند هنوز باثبات است. ولی خروج حزب دی ام کی ادامه بقای دولت هند را با مسائل و چالش های زیادی روبرو خواهد نمود.

هند سومین اقتصاد بزرگ آسیا را در اختیار دارد و باید برای دستیابی به رشد و رونق مالی باثبات و پایدار، اصلاحات زیادی را انجام دهد. انتخابات سراسری هند قرار است اواسط سال 2014 میلادی برگزار گردد و ادامه اختلافات سیاسی می تواند هزینه سنگینی برای حزب کنگره هند داشته باشد.

رهبر حزب دی ام کی نیز در کنفرانس خبری تاکید نمود، این حزب دیگر حاضر به ادامه حمایت از دولت ائتلافی نیست و 5 وزیر خود را از کابینه خارج خواهد نمود.

پس از اعلام این خبر ارزش اوراق قرضه، سهام و روپیه پول ملی هند با کاهش روبرو شده است. دولت هند برای اخذ رای اعتماد به 271 کرسی از 543 کرسی مجلس احتیاج دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 557

به "حزب اصلی هند از ائتلاف دولت خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب اصلی هند از ائتلاف دولت خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید