ورود محصولات دانش بنیان زیستی ایرانی به بازار منطقه شرق آفریقا

به گزارش سفر به کیش، با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری جهت ورود محصولات دانش بنیان زیستی ایران ساخت به بازار منطقه شرق آفریقا تسهیل شد.

ورود محصولات دانش بنیان زیستی ایرانی به بازار منطقه شرق آفریقا

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این کار با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری شرکت توسعه صادرات داتیس پارس اجرایی و دفتر تخصصی صادرات محصولات زیست فناورانه ایرانی در منطقه شرق آفریقا ایجاد شد. محل این دفتر در کشور اوگاندا و در شهر کامپالا مرکز این کشور است.

در حال حاضر این دفتر به صورت تخصصی در زمینه انواع نهاده های کشاورزی، محصولات پروبیوتیک انسانی و دامی، انواع مکمل های غذایی دامی، محصولات دارویی، کیت های تشخیصی و تجهیزات فعالیت می نماید.

برای اجرایی شدن این کار در مرحله نخست به وسیله ایجاد یک مزرعه نمونه به وسعت 10 هکتار و با استفاده از انواع کود و بذر 8 شرکت ایرانی، بازاریابی و تست محصولات شرکت های دانش بنیان در حال پیگیری و انجام است.

در مرحله بعد، محصولات 10 شرکت دیگر با موضوع مکمل های دامی و پروبیوتیک های انسانی انتخاب شده است تا پس از بازاریابی و تست محصولات، به بازار این منطقه وارد گردد.

ایجاد دفاتر تخصصی خارجی در دیگر کشورها اقدامی است که ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه صادرات محصولات دانش بنیان زیستی در بازارهای بین المللی اجرایی نموده است. قرار بر این است که تا خاتمه سال 1400 دفاتر تخصصی در دیگر کشورها هم ایجاد گردد.

اوگاندا با داشتن ذخائر ارزشمند طبیعی، اراضی بسیار حاصلخیز، ثبات قابل ملاحظه سیاسی و رشد مالی مداوم یکی از کشورهای شش گانه هدف جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه مناسبات مالی با قاره آفریقا بشمار می رود. به همین علت این کشور به اسم دومین مقصد محصولات زیستی دانش بنیان ایرانی انتخاب شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1713

به "ورود محصولات دانش بنیان زیستی ایرانی به بازار منطقه شرق آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود محصولات دانش بنیان زیستی ایرانی به بازار منطقه شرق آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید