واکسن های کرونا علیه سویه های این ویروس به شدت موثرند

به گزارش سفر به کیش، یک مطالعه نو که در کانادا صورت گرفته است نشان می دهد واکسن های کرونای فایزر-بایون تک، مُدرنا و آسترازنکا که در این کشور مورد استفاده قرار گرفته اند، علیه سویه های نگران کننده ویروس کرونا به شدت موثرند.

واکسن های کرونا علیه سویه های این ویروس به شدت موثرند

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، محققان در سراسر دنیا برای معین چگونگی عملکرد واکسن های پیشرو کووید 19 در برابر سویه های مورد نگرانی کرونا، داده ها را آنالیز می نمایند.

اکنون ، نتایج یک مطالعه عظیم در انتاریو نشان می دهد که واکسن های کرونا مورد استفاده در کانادا، یعنی واکسن های فایزر، مدرنا و آسترازنکا در برابر چهار سویه مهم و نگران نماینده این ویروس که همانا گونه های آلفا (B.1.1.7) ، بتا (B.1.351) ، گاما (P.1) و دلتا (B.1.617.2) هستند به شدت موثرند.

نویسندگان این مطالعه اظهار داشتند: نتایج این مطالعه نشان می دهد حتی یک دوز از این سه محصول واکسن محافظت خوبی در برابر عفونت ناشی از آلودگی به این چهار نوع نگران نماینده ویروس کرونا که در حال حاضر در گردش هستند ایجاد می نماید و احتمالاً تزریق دو دوز این واکسن ها محافظت بالاتری را هم فراهم می نماید.

نتایج این مطالعه نشان داد واکسیناسیون کامل، تقریباً همان محافظتی را که در برابر سویه های آلفا، بتا و گاما ایجاد می نماید، در برابر گونه دلتا هم به فرد می دهد.

داده های این مطالعه نشان می دهد واکسیناسیون کرونا حتی از نتایج مطالعات قبلی که نشان داده بودند از بستری شدن مبتلایان به گونه های مختلف کرونا در بیمارستان و مرگ و میر آنها پیشگیری می نماید، بهتر عمل می نماید.

دکتر زین چاگلا ، پزشک بیماری های عفونی در بخش بهداشت جوزف در همیلتون و دانشیار دانشگاه مک مستر می گوید: واکسن های کرونا دقیقاً همان کاری را انجام می دهند که باید انجام دهند. واکسیناسیون موثرترین مداخله در برابر شیوع کووید 19 و همه گونه های این ویروس است.

به گزارش ایرنا، بدنبال شیوع سویه های نو کرونا در کشورهای مختلف دنیا، سازمان دنیای بهداشت تصمیم گرفت برای نامگذاری این سویه ها به جام نام بردن از کشور محل شناسایی آنها، از حروف الفبای یونانی استفاده کند.

از این رو، سویه ویروس کرونا که در انگلیس شناسایی شد، آلفا نامگذاری شد. بعلاوه سویه های شناسایی شده در آفریقای جنوبی، هند و برزیل به ترتیب بتا، دلتا و گاما نام دارند.

ویروس کرونا موسوم به کووید19 اواسط ماه دسامبر 2019 (24 آذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان دنیای بهداشت 21 اسفند 98 همه گیری دنیای این ویروس را خاطرنشان کرد.

کشورهای زیادی همانند آمریکا، ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه فراوری واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب نموده اند. در حال حاضر در بسیاری از کشورها واکسیناسیون علیه ویروس کووید 19 در حال اجرا است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1739

به "واکسن های کرونا علیه سویه های این ویروس به شدت موثرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های کرونا علیه سویه های این ویروس به شدت موثرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید