هواشناسی 27 فروردین 1401، هشدار وزش باد به کشاورزان و دامداران

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان استان البرز از آبیاری در مزارع و باغات اجتناب کنند. همچنین با توجه به خطر برق گرفتگی و سیلاب، دامداران از چرای دام در ارتفاعات و مسیرها خودداری کنند.

هواشناسی 27 فروردین 1401، هشدار وزش باد به کشاورزان و دامداران

رفیعی می گوید: کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری در منطقه های که دما زیر صفر درجه سانتی گراد است، از مبارزه شیمیایی پرهیز کرده، همچنین گلخانه داران استان تهران به سبب وزش باد شدید نسبت به استحکام سازه های گلخانه ای و پوشش پلاستیکی اقدام کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، بیشترین بارش در هفته 29 متعلق به استان اردبیل با 27.7 میلی متر است.

آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد که امروز در استان های گلستان، خراسان شمالی، مازندران، خراسان رضوی، قم، مرکزی، اصفهان، ارتفاعات دامنه های زاگرس در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال شرق، خوزستان، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در سمنان، تهران، قزوین و البرز بارش باران، رعد و برق، وزش باد گاهی خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

طی امروز و فردا در نواحی شمال غرب کاهش 6 تا 8 درجه ای دما و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در نواحی شمال شرق و شرق کاهش 6 تا 10 درجه ای دما رخ می دهد. همچنین طی 3 روز آینده در جنوب کشور وزش باد شدید موقت و در منطقه ها مستعد خیزش گرد و خاک انتظار می رود.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2055

به "هواشناسی 27 فروردین 1401، هشدار وزش باد به کشاورزان و دامداران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی 27 فروردین 1401، هشدار وزش باد به کشاورزان و دامداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید