نقطه کانونی در دکوراسیون کجاست؟

به گزارش سفر به کیش، نقطه کانونی مرکز توجه ساکنان یک خانه است. تعیین نقطه کانونی می تواند جزء فاکتورهای اساسی طراحی و دکوراسیون داخلی شمرده شود که محدود به فضای اتاق نشیمن هم نیست! ما در این مقاله طرز تعیین نقطه کانونی در دکوراسیون را به شما آموزش خواهیم داد.

نقطه کانونی در دکوراسیون کجاست؟

تعیین نقطه کانونی در دکوراسیون

تعیین نقطه کانونی در دکوراسیون، جزء اساسی ترین المان های طراحی داخلی شناخته می گردد. نقطه کانونی، نخستین فاکتوری است که چشم فرد به محض ورود متوجه آن شده و سپس باقی فضا را به تماشا می نشیند. بنابراین می توان گفت، نقطه کانونی در دکوراسیون ستاره اتاق است. ابتدا نقطه کانونی تعیین شده و سپس باقی چیدمان بر اساس آن انجام می پذیرد.

این مقاله به شما آموزش خواهد داد که نقطه کانونی در دکوراسیون فضای خود را بشناسید و بر اساس این شناخت تفاوت های چشمگیری ایجاد کنید.

برجسته سازی بهترین ویژگی

همه اتاق ها در حالت ایده آل از نقطه کانونی توکار برخوردار می باشند. بنابراین، همه کاری که باید انجام بدهید این است که ویژگی موجود حول نقطه کانونی در دکوراسیون را برجسته کنید. این موضوع قطعا طراحی و چیدمان سایر اثاثیه را آسان تر خواهد کرد.

برخی از رایج ترین انواع نقاط کانونی توکار اتاق ها عبارتند از:

  • نمای پنجره ها و درها - نما اصولا یکی از آسان ترین انتخاب های نقطه کانونی در دکوراسیون به تعداد می رود. صرف نظر از سایر مواردی که در فضا وجود دارد، چشم ها به طور طبیعی دنبال نما می گردند. بنابراین، اگر خوش شانس هستید و فضایتان از چنین ویژگی برخوردار است، روی این نقطه کانونی متمرکز شوید.
  • شومینه - شومینه یکی از زیباترین نقاط کانونی در دکوراسیون محسوب می گردد. اطمینان حاصل نمائید که فضای اتاق نشیمن را اطراف شومینه تدارک دیده اید. و تا حد امکان از یک تابلوی هنری بالای شومینه استفاده کنید.
  • قفسه توکار - بسیاری از کارفرمایان با ساخت شومینه و قفسه توکار امکان انتخاب نقطه کانونی در دکوراسیون را داده اند. حتی اگر شومینه یا قفسه توکار نداشته باشید، مورد مشابه دیگری دارید که همان نقطه کانونی شماست. اگر از قفسه توکار برخوردار هستید، اتاق نشیمنتان را اطراف آن بچینید. منتها سعی کنید طراحیتان به گونه ای باشد که حس ظرافت و زیبایی را به ارمغان آورید.
  • سقف گنبد شکل - در حالی که وجود سقف قوس دار به نام نقطه کانونی در دکوراسیون چندان رایج نیست، اما اگر چنین گزینه ای را در خانه خود دارید از تمیزی رنگ و نورپردازی فوق العاده به وسیله روشنایی های مناسب اطمینان کسب کنید.
  • دیوار زاویه دار - دیوارهای زاویه دار قادرند نقاط کانونی دکوراسیون منزلتان باشند. برای آنکه دیوار زاویه دار خانه خود را به نام نقطه کانونی در دکوراسیون انتخاب کنید، آن را به گونه دلخواه تزئین (رنگ آمیزی، کاغذ دیواری و والپیپر) کنید و سپس یک پنجره گوشه آن نصب نمائید.

ایجاد یک نقطه کانونی در دکوراسیون

در برخی موارد، به این نتیجه خواهیم رسید که هیچگونه نقطه کانونی از قبل در فضایمان تعبیه نشده است و لازم است که خودمان دست به کار شویم تا نقطه کانونی در دکوراسیون ایجاد کنیم. در حالی که این امر می تواند ملزم صرف زمان بیشتر باشد، اما، غیرممکن هم نیست!

گزینه های متعددی برای ایجاد نقاط کانونی موثر در طراحی و دکوراسیون منازل وجود دارند که از آن ها باید به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دیوار تزئین شده - دیوار تزئین شده همیشه جزء محبوب ترین نقاط کانونی طراحی و دکوراسیون منازل بوده اند. به طور معمول، اگر هیچگونه نقطه کانونی در دکوراسیون از پیش تعبیه نشده باشد، دیوار تزئین شده می تواند به نام عنصری فعال انتخاب گردد. شما می توانید دیوار اصلی را با رنگ آمیزی یا والپیپر تزئین کنید تا توجه ساکنین را جلب کنید.
  • آثار هنری - یک اثر هنری یا آینه به تنهایی قادر به پیشبرد طراحی و دکوراسیون منزل است. اگر قصد دارید نقطه کانونی دکوراسیون منزلتان یک اثر هنری باشد، باید از سایز و ابعاد بزرگ آن اطمینان حاصل نمائید. این اثر هنری باید به قدری بزرگ باشد که چشم هر بیننده ای را به سوی خود معطوف کند. در ضمنً، شما می تواند برای برجسته سازی آثار هنری به نام نقطه کانونی از نورپردازی زیبا استفاده کنید.
  • مبلمان - گاهی یک مبل 1 نفره بزرگ می تواند نقطه کانونی در دکوراسیون اتاق خواب یا اتاق پذیرایی باشد. در این مواقع قادر خواهید بود از یک نقطه مرکزی به مثابه میز یا چند کوسن روی تخخواب نظر هر تماشاگری را به ایده خود جلب کنید.
  • اسپلش بک - آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی تمایل دارند از استانداردهای خاصی به نام نقطه کانونی در دکوراسیون بهره مند می باشند. یکی از این موارد، اسپلش بک می باشد که به طور معمول، پشت اجاق گاز و یا دوش حمام مورد استفاده می گردد. این مورد قطعا بهترین نقطه کانونی انتخابی در چنین فضاها به تعداد می فرایند. فقط توجه کنید که از رنگ و یا نقش و نگار برجسته استفاده کرده باشید.
منبع: اتاق
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1768

به "نقطه کانونی در دکوراسیون کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقطه کانونی در دکوراسیون کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید