نشست اضطراری مدیران 20 شرکت عظیم درباره کمبود تراشه

به گزارش سفر به کیش، مدیران ارشد 20 شرکت عظیم که نگران کمبود جهانی تراشه هستند، برای بحث درباره این شرایط دوشنبه هفته جاری در کاح سفید حضور پیدا می نمایند.

نشست اضطراری مدیران 20 شرکت عظیم درباره کمبود تراشه

انتظار می رود در این نشست ماری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز و جیم فیرلی، مدیرعامل فورد موتور حضور پیدا نمایند.

یک مقام کاخ سفید تایید کرد مدیران عامل سه شرکت خودروسازی عظیم آمریکا شامل استلانتیس ان وی که شرکت مادر کرایسلر است و همچنین مدیران گلوبال فوندریز، PACCAR، NXP و شرکت تایوانی TSMC حضور خواهند داشت.

این ملاقات کاخ سفید به عنوان نشست مدیران عامل درباره انعطاف پذیری زنجیره تامین و نیمه رسانا توصیف شده و در آن جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و برایان دیس، مدیر شورای اقتصاد ملی حضور خواهند داشت. تا روز آدینه 19 شرکت عظیم با فرستادن مدیران ارشدشان به این نشست موافقت کردند.

گروه صنعت خودروسازی آمریکا هفته گذشته از دولت آمریکا یاری خواست و هشدار داد کمبود جهانی تراشه ممکن است سال جاری باعث گردد 1.28 میلیون دستگاه خودروی کمتری فراوری گردد و فراوری را به مدت شش ماه دیگر مختل کند.

در این نشست همچنین شرکتهای AT&T، سامسونگ، آلفابت - شرکت مادر گوگل -، دل تکنولوژیز، اینتل کورپ، مدترونیک، نورتراپ گرومان، اچ پی کامینز و میکرون حضور خواهند داشت.

شرکتهای پهنای باند اینترنت، تلفن همراه و تلویزیون کابلی با تاخیر در دریافت سوئیچهای شبکه، روترها و سرورها روبرو هستند. یک گروه صنعتی هفته گذشته هشدار داد کمبود نیمه رساناها و تاخیرهای مرتبط با آنها باعث صدها میلیون دلار ضرر در صنعت پهنای باند و تلویزیون کابلی در سال 2021 خواهد شد.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا خواهان بودجه 100 میلیارد دلاری برای تقویت فراوری نیمه رسانا در آمریکا و تامین سرمایه گذاری برای حمایت از فراوری کالاهای مهم شده است اما مقامات می گویند این بودجه قادر به برطرف کمبودهای کوتاه مدت نیست.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای جنرال موتورز و فورد پنج شنبه گذشته کاهش جدید در فراوری خودرو را اعلام نمودند. شرکت هیوندای موتور هم روز آدینه اعلام نمود به دلیل کمبود تراشه، تصمیم گرفته است فراوری کارخانه آسان خود را از روز دوشنبه به مدت دو روز معلق کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1574

به "نشست اضطراری مدیران 20 شرکت عظیم درباره کمبود تراشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست اضطراری مدیران 20 شرکت عظیم درباره کمبود تراشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید