نامه نگاری رهبران دو کره برای برگزاری یک نشست مشترک

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روزنامه جونگ آنگ ای لبو چاپ کره جنوبی روز جمعه در گزارشی گفت که مون جائه این رئیس جمهور این کشور پیش از دیدارش با جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نامه نگاری کرده است.

نامه نگاری رهبران دو کره برای برگزاری یک نشست مشترک

مون در این نامه به بررسی چشم اندازهای یک نشست با حضور کیم جونگ اون پرداخت.

رئیس جمهور کره جنوبی امیدوار بود که از نشست خود با بایدن به نام فرصتی برای احیای مصاحبههای به بن بست رسیده با رهبر کره شمالی استفاده کند و واشنگتن را ترغیب کند که با قید فوریت بیشتری به این موضوع بپردازد.

روزنامه جونگ آنگ ایلبو به نقل از یک مقام دیپلماتیک ناشناس نقل می کند که مون در نامه خود خطاب به کیم، راههای برگزاری یک نشست از جمله یک کنفرانس آنلاین را در صورت امکان بررسی می کند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود به پاسخ کیم جونگ اون به این نامه اشاره ای نکرده است.

گفتنی است که دفتر رئیس جمهور کره جنوبی هم تا به امروز در باره این گزارش اظهارنظری نکرده است.

این مقام دیپلماتیک می گوید که بنا به دریافت او، رهبران این دو کشور همسایه در آستانه نشست کره جنوبی- ایالات متحده به نامه نگاری پرداختند و او شنیده است که در خلال این نامه نگاری، رهبران دوکشور در مورد برگزاری نشستی از جمله یک کنفرانس ویدئویی به بحث و مصاحبه پرداختند.

گفتنی است، جو بایدن تا به امروز هیچ تمایلی نسبت به کاستن از تحریم ها علیه پیونگ یانگ از خود نشان نداده و مدعی است که به خوبی می داند وادار ساختن کیم به کنار گذاردن تسلیحات هسته ای کاری بس سخت است.

از سوی دیگر، کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی سه شنبه گذشته (22 ژوئن / ‬ اول تیرماه) چشم انداز از سرگیری زودهنگام دیپلماسی با ایالات متحده را رد کرد و گفت که انتظارات آمریکا از مذاکرات، آن ها را به ناامیدی بیشتری فرو خواهد برد.

خانم کیم این بیانیه را پس از آن منتشر کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اظهارات کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مبنی بر اینکه این کشور هم باید برای مصاحبه و هم برای رویارویی آماده باشد، سیگنال های قابل توجه توصیف کرده بود.

طبق گزارش آژانس مرکزی خبری کره، کیم یو جونگ تأکید کرد به نظر می رسد ایالات متحده آمریکا احتمالاً شرایط را به گونه ای تفسیر می کند که برایش دلگرم کننده باشد.

وی افزود: داشتن انتظارات بی فایده آمریکایی ها را ناامیدتر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1731

به "نامه نگاری رهبران دو کره برای برگزاری یک نشست مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه نگاری رهبران دو کره برای برگزاری یک نشست مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید