مقایسه تویوتا هایلوکس بلند دو کابین با فوتون تونلند و آمیکو دو کابین آسنا

به گزارش سفر به کیش، تویوتا هایلوکس بلند دو کابین خودرویی در کلاس وانت بارها است که بین سال های 2004 تا 2015 در کشور ژاپن فراوری شده است. این نسل از این خودرو دنباله روی نسلی است که از ماه مارس 1968 به وجود آمده است. در این مقاله، ما به مقایسه تویوتا هایلوکس دو کابین بلند با فوتون تونلند و آمیکو دو کابین آسنا می پردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه تویوتا هایلوکس بلند دو کابین با فوتون تونلند و آمیکو دو کابین آسنا

مقدمه ای بر تویوتا هایلوکس دو کابین بلند

تویوتا هایلوکس بلند دو کابین به عنوان یکی از لوکس ترین وانت های حاضر در ایران به شمار می آید که البته مشتریان مخصوص به خود را دارد و مانند سایر کشورها، خودرویی پرکار به نسبت مقرون به صرفه قیمت و البته دوست داشتنی محسوب می گردد. این خودرو با بهره گیری از علمی ترین روش فراوری ساخته شده و در ساخت آن شرایط آب و هوایی نقاط مختلف دنیا در نظر گرفته شده است.

تویوتا هایلوکس بلند دو کابین وانت باری قدرتمند، زیبا و لوکس است که دارای موتور بنزینی 4 سیلندر خطی مستقیم، 16 سوپاپ با گنجایش 2694 سی سی است که در دور موتور 5200 در دقیقه می تواند 158 اسب بخار نیرو فراوری کند. گشتاور آن نیز در دور موتور 3800 در دقیقه 241 نیوتن متر است. بعلاوه گیربکس این وانت بار 5 دنده دستی است. طول این خودرو 5260، عرض آن 1834، ارتفاعش 1849 میلی متر است. حداکثر سرعتی که برای تویوتا هایلوکس بلند دو کابین با 1750 کیلوگرم وزن اعلام شده است، 170 کیلومتر بر ساعت است. حدود 11 ثانیه نیز طول می کشد تا سرعت این خودرو از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

تویوتا هایلوکس بلند دو کابین از نمای روبه رو

ظرفیت باک این خودرو 76 لیتر است. تویوتا هایلوکس بلند دو کابین در هر 100 کیلومتر، 11.1 لیتر بنزین مصرف می نماید. این خودرو درمجموع استاندارد محیط زیست یورو 4 را کسب نموده است. این وسیله نقلیه ژاپنی 2 عدد کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین دارد. تویوتا هایلوکس بلند دو کابین بعلاوه دارای ترمز ضدقفل ABS است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش پارچه ای، جایگاه راننده دارای تنظیم دستی، تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و گرمکن، قفل مرکزی با ریموت رادیویی و سیستم ایموبلایزر اشاره نمود.

مقایسه تویوتا هایلوکس دو کابین بلند با فوتون تونلند

فوتون تونلند وانت باری دو کابین چینی است که در ایران کارخانه ایران خودرو دیزل آن را فراوری می نماید. این وانت با 2 موتور بنزینی و گازوئیلی به بازار عرضه شده است. در این مطلب مدل بنزینی را با تویوتا هایلوکس بلند دو کابین مقایسه می کنیم. موتور وانت بار فوتون تونلند موتوری 4 سیلندر خطی مستقیم توربو 16 سوپاپ به گنجایش 2002 سی سی است. حداکثر قدرت این خودرو به 200 اسب بخار در دور موتور 5250 در دقیقه می رسد و گشتاور آن نیز 210 نیوتن متر در دور موتور 2000 تا 4000 در دقیقه است؛ از این حیث دارای موتوری ضعیف تر در مقایسه تویوتا هایلوکس دو کابین بلند است.

حداکثر سرعت فوتون تونلند 140 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و باک آن گنجایش 76 لیتر بنزین را دارد. مصرف سوخت این خودروی چینی ـ ایرانی 10.2 لیتر در 100 کیلومتر است. فوتون تونلند با 1940 کیلوگرم وزن، 190 کیلوگرم از تویوتا هایلوکس بلند دو کابین سنگین تر است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این وسیله نقلیه 18 ثانیه اعلام شده است که با این وضع باید بگوییم که این خودرو در مقایسه تویوتا هایلوکس دو کابین بلند کندتر است. فوتون تونلند دارای 2 کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو است. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 5 را نیز دارد.

مقایسه تویوتا هایلوکس دو کابین بلند با آمیکو دو کابین آسنا

آمیکو دو کابین آسنا بین سال های 1397 تا 1400 فراوری شده است. این خودرو فراوری مشترک ارس خودرو با شرکتی چینی است که توانسته خود را به عنوان رقیبی برای تویوتای هایلوکس دو کابین مطرح کند. آمیکو دو کابین آسنا دارای موتوری 4 سیلندر خطی مستقیم 16 سوپاپ با گنجایش 2378 سی سی است که حداکثر قدرت آن در دور موتور 5250 در دقیقه به 143 اسب بخار می رسد؛ این شرایط مشابه با تویوتا هایلوکس بلند دو کابین است. حداکثر گشتاورش نیز 200 نیوتن متر در دور موتور 2200 تا 4200 در دقیقه است.

نمای پشت تویوتا هایلوکس بلند دو کابین

ازنظر شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو در مقایسه تویوتا هایلوکس دو کابین بلند به مراتب کندتر است؛ طوری که این شتاب در آمیکو دو کابین آسنا 15.5 ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو نیز 170 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. بعلاوه باید بگوییم که این وانت بار با 1810 کیلوگرم وزن از تویوتا هایلوکس بلند دو کابین حدود 60 کیلوگرم سنگین تر است.

با داشتن استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت ترکیبی 10.7 لیتر در 100 کیلومتر با باک 60 لیتری می توان گفت که آمیکو دو کابین آسنا از این حیث در مقایسه تویوتا هایلوکس دو کابین بلند اندکی شرایط بهتری دارد. این وانت بار مانند دو وانت باری که پیشتر درباره شان نوشتیم، مجهز به 2 کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین است.

سخن پایانی

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از تویوتا هایلوکس بلند دو کابین و توانایی آن در برابر رقبایش در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به لینک زیر، از آخرین قیمت این خودرو آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش تویوتا هایلوکس بلند دو کابین

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بالاتری دارد؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما و سایر خوانندگان مشتاق بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2098

به "مقایسه تویوتا هایلوکس بلند دو کابین با فوتون تونلند و آمیکو دو کابین آسنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه تویوتا هایلوکس بلند دو کابین با فوتون تونلند و آمیکو دو کابین آسنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید