معروف ترین منطقه ها خطرناک زمین و تجربه ترس و وحشت

به گزارش سفر به کیش، در جهان علاوه بر مکان هایی که دارای طبیعت بسیار زیبا، آرام بخش و بعلاوه بدون خطر هستند، مکان هایی با طبیعت زیبا اما بسیار خطرناک وحشتناک نیز وجود دارند. معروف ترین منطقه ها خطرناک زمین برای بسیاری از افراد مناسب نیستند و امکان سفر به آن ها وجود ندارد. بسیاری گردشگران و مسافران کنجکاو و نترس سفر به بهترین منطقه ها خطرناک زمین را دوست دارند. در این مطلب بعضی از مهمترین منطقه ها خطرناک زمین که بسیاری را کشته اند، معرفی می کنیم.

معروف ترین منطقه ها خطرناک زمین و تجربه ترس و وحشت

دره مرگ روسیه

در کشور روسیه، دره ای در قسمت شرقی آن وجود دارد که نام آن دره مرگ است و از مهمترین منطقه ها خطرناک زمین به شمار می آید. علت چنین نامی این است که در این دره هر موجود زنده ای جان سالم به در نمی برد. حیوانات و گیاهان سریعا می میرند و انسان ها نیز دچار مسائل بسیاری می شوند. این دره دارای گازهای سمی با غلظت بسیار زیاد است و همین موضع باعث مرگبار شدن آن در بین بهترین منطقه ها خطرناک زمین شده است.

دره مرگ آمریکا

در کشور آمریکا، بیابانی به نام دره مرگ وجود دارد که از هر نقطه ای بر روی زمین دمای هوای بالاتری دارد. دمای هوا در اینجا حدود 57 درجه سانتیگراد است و اگر آب به همراه نداشته باشید در این دره تنها 14 ساعت دوام می آورید. این دره دارای گرمای بسیار سوزانی است که کمتر کسی می تواند آن را تاب بیاورد.

کوه واشنگتن

یکی از منطقه ها بسیار خطرناک بر روی کره زمین، کوه واشنگتن در آمریکا است که در آن دمای هوا به منفی 40 درجه می رسد و بعلاوه بادهای بسیار شدید با سرعت 327 کیلومتر در ساعت در آنجا می وزند. چنین سرعت بادی در هیچ جای کره زمین وجود ندارد و این خود به خطرناکی کوه واشنگتن در بین معروف ترین منطقه ها خطرناک زمین دامن می زند. در قله این کوه خطر بیشتر نیز می گردد و فشار وارد بر انسان مساوی است با فشاری که بر روی قله اورست وارد می گردد.

بیابان داناکیل

منطقه ای بر روی کره زمین وجود دارد که به آن جهنم زمین می گویند. جهنم زمین لقب بیابان داناکیل در اریتره افریقا است. این بیابان در بین مهمترین منطقه ها خطرناک زمین دارای دمای هوای بسیار بالا (حدود 50 درجه) و بعلاوه آتشفشان ها و آبفشان های فعال است. این بیابان بسیار خطرناک بوده به گونه ای که سفر به آن بدون راهنما و یا بدون همراه ممکن نخواهد بود.

کوه سینابونگ

یکی از کوه های آتشفشانی و فعال در جهان، کوه سینابونگ در اندونزی است. سال 2016، آخرین باری بوده که این کوه فوران داشته است. در اطراف این کوه شهرها و روستاهایی بودند که به علت فوران مواد مذاب از این کوه، زیر خاکستر و مواد مذاب رفته اند. بار بعدی که این کوه دوباره فوران کند، معین نیست و این موضع بسیار ترسناک و وحشتناک است.

جزیره مارها

در کشور برزیل، جزیره ای به نام جزیره مارها وجود دارد که در آن می توان مارهای مختلفی که در میان آن ها می توان مارهای سمی پیدا کرد. در بین این گونه های مختلف، یک گونه از افعی وجود دارد که فقط در اینجا دیده می گردد. در هر متر مربع این جزیره، بین یک تا پنج مار وجود دارد. طبق آمارهای بدست آمده بسیاری از مرگ و میرهایی که در این حوالی رخ داده، به علت همین مارهای سمی بوده است. اجازه تماشا این جزیره به جز به برخی از محققان، از سوی دولت داده نمی گردد.

پارک ملی مدیدی

در کشور بولیوی، پارک ملی به نام مدیدی وجود دارد که محل زندگی گون های خطرناکی از گیاهان و جانوران است. با دست زدن به گیاهانی که در این پارک هستند، مسائل بسیاری به وجود می آید. این پارک از دور بسیار زیبا به نظر می رسد اما داخل آن جانوران و گیاهان خطرناکی در انتظار هستند.

جزیره مارشال

جزیره مارشال جایی برای آزمایش سلاح های اتمی است و به همین علت ساکنین این جزیره زیبا و بکر آن را ترک کردند. این جزیره دارای رادیواکتیو بسیار بالایی است و به همین علت هیچ موجود زنده ای نمی تواند در آن زندگی کند.

مزرعه کروکودیل

یکی از منطقه ها خطرناک بر روی کره زمین، مزرعه کروکودیل ها در تایلند است. در این مزرعه بازدیدکنندگان بر روی محفظه ای که هیچ امنیت ندارد، بر روی آب می روند و می توانند به کروکودیل ها غذا بدهند. این محفظه از بشکه های پلاستیکی، چند قطعه چوب و تور تشکیل شده است.

گودال آتشین آفار

در کشور اتیوپی، منطقه ای وجود دارد که به علت زمین لرزه های بسیار در آن شکاف هایی به وجود آمده که در آن ها مواد مذاب آتشفشانی قرار گرفته است.

دریاچه ناترون

در تانزانیا، دریاچه ای بسیار خطرناک در بین بهترین منطقه ها خطرناک زمین به نام ناترون وجود دارد که نمی توان در آن شنا کرد. این دریاچه دارای پوسته های ضخیمی است که هر موجود زنده ای در تماس با آن می میرد. از این دریاچه بوی سولفید هیدروژن به مشام می رسد که خوشایند نیست.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2184

به "معروف ترین منطقه ها خطرناک زمین و تجربه ترس و وحشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین منطقه ها خطرناک زمین و تجربه ترس و وحشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید