ماه از ایستگاه فضایی چطور دیده می گردد؟ ، عکس

به گزارش سفر به کیش، متیو دومینیک(Matthew Dominick)، فضانورد ناسا، تصویر خیره کننده ای را که به تازگی از ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) گرفته است، به اشتراک گذاشته است. این عکس یک ماه با ظاهر بزرگ را نشان می دهد و بعلاوه شامل ابرهایی در چند صد مایلی پایین تر است.

ماه از ایستگاه فضایی چطور دیده می گردد؟ ، عکس

به گزارش خبرنگاران ، دومینیک که از ماه مارس در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارد، در اظهارنظری همراه با انتشار تصویر نوشت: به کاپولا(cupola) رفتم تا طوفان استوایی هون(Hone) را در نزدیکی هاوایی فیلمبرداری کنم، اما درست پس از گذشتن از طوفان، ماه آغاز به غروب کرد.

به نقل از ایسنا، دومینیک علاوه بر کار بر روی پروژه های علمی مختلف در طول مدت حضورش در این آزمایشگاه مداری، به عنوان یک عکاس با استعداد قابل توجه نیز معروفیت پیدا نموده است.

این فضانورد کار عکاسی خود را با 17 هزار دنبال نماینده در ایکس به اشتراک گذاشته است، از جمله مجموعه ای از تصاویر که نه تنها زمین و فراتر از آن، بلکه فضای داخلی ایستگاه فضایی را نیز نشان می دهد. او بعلاوه دوست دارد تنظیمات مختلف دوربین را امتحان کند تا روش های عکاسی خاصی مانند تصویربرداری های متعدد را آزمایش کند.

آنچه که کوشش های دومینیک را به طور خاصی مجذوب نماینده نموده است، تمایل او برای به اشتراک گذاشتن ترفندهای کارش و در بیشتر پست های مبتنی بر عکسش، جزئیات نحوه ثبت هر عکس را ارائه می نماید.

فضانوردانی که از ایستگاه فضایی بین المللی از زمین عکس می گیرند، اغلب از ماژول هفت پنجره ای کاپولا استفاده می نمایند که مناظری پانوراما از سیاره ما و فضا ارائه می دهد.

فضانورد دیگری که زمان زیادی را در کاپولا گذراند تا عکس های خیره نماینده ای از زمین بگیرد، توماس پسکه بود. این مرد فرانسوی فاش کرد که برنامه ریزی زیادی برای ثبت این تصاویر مورد احتیاج است و کوشش های او به وضوح نتیجه داد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 شهریور 1403 بروزرسانی: 5 شهریور 1403 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2312

به "ماه از ایستگاه فضایی چطور دیده می گردد؟ ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه از ایستگاه فضایی چطور دیده می گردد؟ ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید