فرهنگی ترین شهرهای جهان را بشناسیم

به گزارش سفر به کیش، اگر داشتن چنین موسسات و فضاهایی را در کنار میراث جهانی، منطقه ها تاریخی، سالن های کنسرت، سینماها و کتابخانه های عمومی، ملاک قرار بدهیم، می توانیم آن ها را رتبه بندی کنیم. وب سایتِ MyVoucherCodes ، سی و پنج شهر را بر اساس جلوه های فرهنگی شان رده بندی نموده است که ما در اینجا به چند شهر و رتبه آن ها اشاره می کنیم.

فرهنگی ترین شهرهای جهان را بشناسیم

پاریس

این مطالعه، پاریس را به اسم فرهنگی ترین شهر جهان معرفی نموده، چرا که در هر شاخه تحقیق، پاریس بین سه رتبه اول قرار داشته است. شهری چند فرهنگی، که هنرمندان، نویسندگان، اساتید و تحصیل نموده ها را برای قرن های متمادی، به خود جذب نموده است؛ شهری که سالانه، ورود و خروج میلیون ها جهانگرد را به خود می بیند که از موزه ها و شاخصه های تاریخی آن، مثل موزه لوور، نوتردام و صد البته برج ایفل، بازدید می نمایند.

درست پشت سر مرکز فرهنگی کشور فرانسه، یعنی پاریس، رقیبی وجود دارد به نام نیویورک، که بیشترین تعداد گالری های هنری و منطقه ها تاریخی، در کل جهان را در خود جای داده است و رتبه بعدی، متعلق به لندن است.

ممکن است باعث شگفتیِ برخی افراد باشد، که سئول، به لطف تعداد بی نظیر کتابخانه های عمومی اش (1077 کتابخانه)، در این لیست، رتبه چهارم را دارد، در حالی که همتای ژاپنی او یعنیتوکیو، صندلی پنجم را به دست آورده است.

مسکو، رم، شِن ژِن، لس آنجلس و آمستردام، در بین 10 مورد اول لیست فرهنگی ترین شهرها، دیده می شوند.

سیدنی

برای اثبات اینکه تنها زرق و برق و ظاهر شهرها، ملاک سنجش نبوده، به این نکته توجه کنید: سیدنی، به اسم فرهنگی ترین شهر منطقه استرالیا شناخته شده و در رتبه سیزدهم قرار گرفته است، یعنی یک رده بالاتر از ملبورنی که بیشتر استرالیایی ها، قلب فرهنگیِ معاصر و امروزی آن را مورد توجه قرار می دهند و در یک کلام، آن را فرهنگی تر می دانند: ملبورن در این لیست رتبه چهاردهم را دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1743

به "فرهنگی ترین شهرهای جهان را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگی ترین شهرهای جهان را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید