شورای حل اختلاف بنگاه های اقتصادی چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد

به گزارش سفر به کیش، رئیس اتاق شهرکرد با اشاره به فرایند طولانی مدت رسیدگی به اختلافات حقوقی اقتصادی میان بنگاه ها و فعالان اقتصادی گفت: طولانی شدن فرایند رسیدگی به دلایل مختلف قانونی در محاکم به نوعی، مانع تولید محسوب می شود و طرح آن در شعب صلحی شوراهای حل اختلاف که با حضور پیشکسوتان و معتمدان این حوزه رفع اختلاف می شود، می تواند اثرات خوب و ماندگاری در بهبود شرایط و جهش تولید به جای بگذارد.

شورای حل اختلاف بنگاه های اقتصادی چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد

آیت اله احمدی در مراسم آغاز به کار شورای ویژه حل اختلافات حقوقی و اقتصادی واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی چهارمحال و بختیاری افزود: با راه اندازی این شعبه از شوراهای حل اختلاف استان چهارمحال و بختیاری در محل اتاق بازرگانی از یک سو به یکی از توصیه ها و سفارش های مؤکد دین مبین اسلام و ائمه اطهار مبنی بر تلاش در جهت اصلاح روابط میان مؤمنان جامه عمل پوشانده می شود و از سوی دیگر گامی مؤثر در جهت تحقق یکی از دستاوردهای اتاق بازرگانی در راستای بهبود کسب وکار و نیز تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید برداشته خواهد شد.

او شرح داد: بدون شک دعوای پایان یافته از طریق صلح و سازش اثر ماندگار اجتماعی دارد و با برقراری صلح و سازش در پفراینده های ارجاعی از محاکم، هم از زمان بر شدن رسیدگی به آن جلوگیری می کند و هم این گونه برطرف اختلاف باعث برطرف شدن کامل اختلافات و بازگرداندن آرامش و عطوفت در بین بازرگانان، صنعتگران و کشاورزان متقاضی می شود که دلیل تأکید اسلام به این امر مقدس جز این نیست.

رئیس اتاق شهرکرد افزود: افتتاح شعبه حل اختلاف اتاق بازرگانی در راستای مطالبه فعالان اقتصادی جهت تشکیل دادگاه های تجاری و اقتصادی است و در شرایط خاص اقتصادی، این شعبه می تواند جوابگوی تغییرات سریع و رویه های اقتصادی حاکم، در شرایط کنونی باشد.

احمدی محور کار این شورا در اتاق بازرگانی را کاهش پفراینده های قضایی، بررسی دعوای فعالان، با انگیزه، علاقه، خوش اخلاقی و سعه صدر در زمانی کوتاه دانست و افزود: قصد داریم صلح و سازش در این شورا بیشتر مطرح تا مانع کاهش فعالیت های اقتصادی و ضربه به آنها شود. سرعت رسیدگی، ارزان بودن، محرمانه بودن، تخصّصی بودن و حفظ روابط حسنه از مزایای این شعبه حل اختلاف در اتاق بازرگانی شهرکرد است.

با فعال سازی شورای حل اختلاف در کنار مرکز داوری این اتاق در اجرای بند ح ماده 5 قانون اصلاح موادی از قانون اصلاح اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مصوب 1379 به منظور حل وفصل اختلافات بازرگانی داخلی و خارجی، بر مبنای قانون و اساسنامه، حرکتی نو در راستای ارائه خدمت به فعالان عرصه اقتصادی خواهد بود.

مرکز داوری اتاق ایران به عنوان قدیمی ترین، فراگیرترین و اثرگذارترین نهاد داوری سازمانی است که در طول 20 سال فعالیت خود در توسعه و ترویج صحیح ترین و کارآمدترین شکل داوری به خصوص در قالب داوری سازمانی تلاش کرده است که از ین پس می توان با تأسیس شعبه حل اختلاف در کنار این مرکز واحدهای تولیدی را به سمت صلح و سازش در این شورا سوق داده و امیدواریم این فرایند با همکاری و همدلی سایر دستگاه ها پیش رود.

رئیس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره به اهمیت داوری در برطرف اختلافات، گفت: اختلافات باعث از بین رفتن فرصت ها و موقعیت ها می شود از همین رو باید تا می توان زمینه برطرف این اختلافات را فراهم کرد.

کرم شیخ پور افزود: اختلافات مانع رشد و پیشرفت هر جامعه ای می شود و در سال جاری که با عنوان شعار سال جهش تولید نام گذاری شده است، برطرف موانع تکلیف همگان است و در حوزه قضایی نیز با تقویت بخش داوری و حل وفصل اختلافات می توان گام اساسی در این راستا برداشت.

در این مراسم با اعطای احکامی، مسعود سوردی، رئیس شعبه شورای حل اختلاف ویژه حل اختلافات حقوقی و اقتصادی واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی شهرستان شهرکرد، عنایت الله محمدی فارسانی و مهدی قادری به عنوان اعضای اصلی شورا و زهره ابراهیمی مسئول دفتر شعبه حل اختلاف شهرستان شهرکرد معرفی شدند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1058

به "شورای حل اختلاف بنگاه های اقتصادی چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای حل اختلاف بنگاه های اقتصادی چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید