شورای انتقالی جنوب یمن: خودمختاری را لغو نمی کنیم

به گزارش سفر به کیش، یکی از رهبران شورای انتقالی جنوب یمن گفت این شورا آماده رویارویی با بدترین احتمالات است و خودمختاری مناطق جنوبی را لغو نمی کند.

شورای انتقالی جنوب یمن: خودمختاری را لغو نمی کنیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه القدس العربی، عبدالله مهدی سعید، رئیس فرماندهی محلی شورای انتقالی جنوب در استان الضالع گفت: تصمیم خودمختاری مناطق جنوبی گرفته شده و ما از این تصمیم صرف نظر نمی کنیم. ما مسئولیت بزرگی برای اجرای این تصمیم در سطح مطلوب داریم و آماده رویارویی با بدترین احتمالات هستیم.

وی اضافه نمود: ما امروز در مقابل دشمنان زیادی از چندین جبهه هستیم و باید به مسئولیتمان عمل کنیم.

سعید دلیل اعلام خودمختاری مناطق جنوبی را اقدامات تحریک آمیز دولت مستعفی یمن علیه ساکنان جنوب دانست و این دولت را به کوشش برای به زانو درآوردن ساکنان جنوب و گرسنه نگه داشتن آن ها به وسیله کمبود خدمات رسانی و شکنجه شهروندان با این اقدامات متهم کرد.

وی گفت: این اقدام به دلیل تعلل دولت یمن و فرارش از اجرای توافق ریاض و برخورد نامناسب درباره درخواست ها برای بهبود شرایط معیشت ساکنان صورت گرفت.

شنبه شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات است از حالت فوق العاده و خودمختاری مناطق جنوب اطلاع داد. بعد از اعلام خودمختاری شش استان جنوبی از مجموع هشت استان با این اقدام مخالفت و حمایتشان را از دولت مستعفی یمن اعلام کردند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان نیز با اقدام شورای انتقالی مخالفت کرد.

نوامبر 2019 دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب با نظارت عربستان توافقی را برای حل اوضاع سیاسی و امنیتی در جنوب یمن امضا کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 987

به "شورای انتقالی جنوب یمن: خودمختاری را لغو نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای انتقالی جنوب یمن: خودمختاری را لغو نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید