سکوی سرچاهی ایران ساخت در خرمشهر به بهره برداری رسید

به گزارش سفر به کیش، سکوی سرچاهی ایران ساخت با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در خرمشهر به بهره برداری رسید.

سکوی سرچاهی ایران ساخت در خرمشهر به بهره برداری رسید

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سکوی 1148 تنی ایران ساخت میدان سلمان با بهره مندی از توان داخلی در خرمشهر و با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بارگیری شد.

با نصب و بارگیری این سکوی 1148 تنی سرچاهی S. 1 میدان سلمان ایران ساخت که با توان متخصصان ایرانی بومی سازی و در داخل کشور ساخته شده، قرار است ظرف 15 روز آینده حمل ان برای نصب در میدان سلمان شروع گردد و ظرفیت فراوری نفت این میدان مشترک افزایش یابد.

در این سکو، با بهره مندی از روش فرازآوری گاز، ظرفیت فراوری نفت این میدان حدود 6 تا 6 هزار و 500 بشکه در روز افزایش یابد.

سکو، کاملا ایرانی است و بخش های سازنده آن از سوی فراوریکنندگان داخلی تامین شده است. پایه سکو، وزنی معادل هزار و 150 تن دارد که تا عمق 60 متری در بستر دریا کوبیده شده است و با بهره مندی از روزآمدترین فناوری ها، کار به کارگیری نفت را انجام می دهد.

تجهیزات فرآیندی از قبیل: چندراهه های فراوری، تست و گازرانی، سیستم کنترل هوشمند، پکیج های تزریق گاز و مواد شیمیایی برای محافظت از خطوط لوله زیردریایی، تجهیزات توپکرانی، برق از بخش های این تجهیز به شمار می رود.

بازدید از دستاورد های فناورانه اروند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از شرکت های فناور مستقر در منطقه آزاد اروند بازدید کرد و با فعالان فناور مستقر در این منطقه ویژه تجاری به مصاحبه نشست.

پتروصنعت پارسیان خزر فراوریکننده فیلتر های صنعتی، ارتباطات گویا اروند سازنده تلفن همراه هوشمند، کاردان آزما فراوریکننده محیط کشت آزمایشگاهی و فولاد کاوه اروند فراوریکننده فرآورده های فولاد دستاوردهایشان را ارائه کردند.

ستاری همچنین از واحد های از دستاورد های دانشگاهی مرکز رشد واحد های فناور علوم و فنون دریایی خرمشهر دیدن و با دانشگاهیان مستقر در این هسته های فناور مصاحبه کرد.

بر اساس این گزارش، در سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به بندر ماهشهر، فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید با ظرفیت فراوری 100 هزار تن فرآورده های پتروشیمی در سال افتتاح شد و به بهره برداری رسید. همچنین قرارداد فراوری بومی 10 کاتالیست پتروشیمی با همکاری شرکت های دانش بنیان داخلی منعقد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 704

به "سکوی سرچاهی ایران ساخت در خرمشهر به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوی سرچاهی ایران ساخت در خرمشهر به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید