سرانه پستی در البرز، 7 عدد به ازا هر خانوار ، مسئولان در قبال زیان دفاتر پیشخوان جوابگو باشند

به گزارش سفر به کیش، رضا اختیاری رییس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت با اشاره به مسائل دفاتر در البرز، در مصاحبه با مهر می گوید: تشکیلات پست برای خود وزیر، مدیرعامل و مدیرکل دارد ولی دفاتر پیشخوان دولت از چنین تشکیلاتی بی بهره است و در کوهی از مسائل غرق است.

سرانه پستی در البرز، 7 عدد به ازا هر خانوار ، مسئولان در قبال زیان دفاتر پیشخوان جوابگو باشند

وی در ادامه بیان می کند: مدیران کل ادارات کل پست با همدیگر تعامل خوبی دارند و اعتماد در میانشان حکمفرماست ولی عدم اعتمادشان به بخش خصوصی باعث شده دفاتر پیشخوان دولت در سطح استانها به جز زیان عایدات خاصی نداشته باشند.

این مسئول خاطرنشان می کند: در استان البرز 40 دفتر پیشخوان دولت با پست قرارداد دارند، از این تعداد فقط 13 دفتر مشغول به فعالیت هستند و این یعنی عدم اعتماد به بخش خصوصی، و با چنین شرایطی نباید انتظار داشت که دولت الکترونیک به زودی محقق شود.

شرکت آبفای استان البرز خدمات آبفا را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کرد

رییس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت در البرز در ادامه اضافه می کند: چرا در استان البرز که کارخانجات بزرگ صنعتی وجود دارد سرانه پست 7 عدد باشد؟ این رقم دور از ذهن و غیر قابل باور است به احتمال زیاد ممکن است در سیستم ثبت نشود.

وی می افزاید: اداره کل پست البرز صدور کارت ملی هوشمند را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار نمی کند، و در این صورت مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند مجبور به تردد در مرکز شهر هستند که این موضوع به خودی خود باعث ترافیک در مرکز شهر می شود.

اختیاری با اشاره به اینکه شرکت آبفای استان البرز خدمات آبفا را به دفاتر خدمات پیشخوان واگذار کرده است، اظهار می دارد: مشاهده آخرین مبلغ بدهی آب بها، چاپ آخرین قبض، چاپ صورت شرایط آب بها، امکان محاسبه و صدور قبض بر اساس رقم کنتور و تاریخ مورد نظر، اعلام رقم کنتور، استعلام محضر و درخواست های بررسی میزان مصرف و اعتراض به قبض، انشعاب آب و فاضلاب از جمله خدماتی است که به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده اند.

دغدغه اصلی دفاتر پیشخوان دولت زیانی 80 درصدی است که متحمل می شوند

وی در ادامه از همکاری شهرداری برای واگذاری عوارض سالیانه خودروهای شخصی، عوارض نوسازی و همچنین از واگذاری ثبت اظهارنامه های الکترونیکی و مالیات بر ارزش افزوده به دفاتر پیشخوان دولت قدردانی می کند و می گوید: ما خود رقیب اداره پست را نمی دانیم، معتقدیم که با ارائه خدماتی از این قبیل می توانیم دولت را در رسیدن به توسعه و تحقق دولت الکترونیک یاری دهیم.

این مسئول در سرانجام با اشاره به اینکه مسئولان باید در قبال زیان دفاتر پیشخوان که به واقع بازوان توانمند پست هستند، مسئول باشند، خاطرنشان می کند: دغدغه اصلی دفاتر پیشخوان دولت که به صورت خصوصی فعالیت می کنند زیانی است که در این مدت متحمل شده اند این شرایط اصلا مناسب نیست وقتی با مسئولان این موضوع را در میان می گذاریم هیچ جوابی نمی شنویم.

درسرانجام باید گفت؛ در استان البرز حداقل ترین زیرساخت های پستی وجود دارد، و برای استانی که در جهت توسعه پایدار واقع شده است چنین معضلی یعنی درجا زدن در جهت توسعه، مسئولان ارشد استان باید با موجاب کردن سازمان ها نهادهای دولتی به واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت شرایط اعتماد به بخش خصوصی را فراهم کنند چرا که در این آشفته بازار کمبود اعتبارات، فقط بال پر دریافت بخش خصوصی می تواند نجات بخش باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 794

به "سرانه پستی در البرز، 7 عدد به ازا هر خانوار ، مسئولان در قبال زیان دفاتر پیشخوان جوابگو باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه پستی در البرز، 7 عدد به ازا هر خانوار ، مسئولان در قبال زیان دفاتر پیشخوان جوابگو باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید