سایه ساختمانی قدبلند روی موسسه باستان شناسی

به گزارش سفر به کیش، این ساختمان در حال ساخت با بیش از پنج طبقه ارتفاع در حالی در عرصه بنای تاریخی موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران در حال ساخت است که به نظر می رسد پلان های نهایی آن برای تکمیل ساختمان نیز رو به خاتمه است و حتی آن ساختمان بخشی از حیاط بنای تاریخی موسسه را اشغال نموده است.

سایه ساختمانی قدبلند روی موسسه باستان شناسی

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

با توجه به قرار دریافت ساختمان در دست ساخت در چند قدمی بنای تاریخی موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران و ارتفاع بیش از حد آن که حریم منظری این بنا را اشغال نموده است، معین نیست که آیا استعلامی از میراث فرهنگی برای ساخت این بنا گرفته شده است یا خیر؟

موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران از بناهای ساخته شده بین سال های 1299 تا 1320 شمسی با مساحت 670 مترمربع است، این ساختمان در سال 1338 به پیشنهاد دکتر عزت الله نگهبان در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران تأسیس شد، آن موسسه از سال1354 به نزدیکی باغ فردوس، نبش کوچه لادن و خیابان ولیعصر امروزی در مکان کنونی اس منتقل شد، این محل توسط زنده یاد محمود افشار به عنوان وقف در اختیار موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران نهاده شد که در 10 مهر 1380 در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسید.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1169

به "سایه ساختمانی قدبلند روی موسسه باستان شناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه ساختمانی قدبلند روی موسسه باستان شناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید