سئول: جزئیات غیبت اون را نمی توانیم فاش کنیم

به گزارش سفر به کیش، یک مقام ارشد کره جنوبی در پی ظاهر شدن کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در انظار پس از غیبت 20 روزه، اینگونه ارزیابی کرد که وی اصلا جراحی نکرده است.

سئول: جزئیات غیبت اون را نمی توانیم فاش کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یونهاپ، یک مقام ارشد کره جنوبی که خواست نامش فاش نگردد، گفت: حدس هایی مطرح بود مبنی بر اینکه کیم جونگ اون به دلیل تفاوت در نحوه راه رفتنش، تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ما دلایلی برای باور این مساله داریم که عملی در کار نبوده است، اما نمی توانیم جزئیات را فاش کنیم.

درپی غیبت محسوس رهبر کره شمالی در انظار عمومی و عدم اطلاع رسانی دقیق دولت این کشور درمورد سرنوشت وی، حدس های بسیاری در رسانه های جهان مطرح شد و بعضی حتی از احتمال مرگ مغزی او خبر دادند.

این قبیل شایعه سازی ها در واقع از زمانی قوت گرفت که رهبر کره شمالی در مراسم رسمی عظیمداشت سالروز تولد پدر عظیمش در روز 15 آوریل (27 فروردین) غایب بود، یعنی در عظیمترین واقعه ملی هر سال در کره شمالی که به نشانه احترام به بنیانگذار این کشور انقلابی برگزار می گردد.

البته این شایعات با بعضی موضع گیری های رسمی در کشورهای دوست کره شمالی موجب شد که شایعه بیماری او بیش از هر شایعه دیگری قوت گیرد، زیرا شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا از پکن گزارش داد که حتی گِنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در یک نشست خبری درباره بیماری کیم گفت: پکن از گزارش ها درباره شرایط رهبر کره شمالی آگاه است، اما منبع این گزارش ها را نمی داند.

مقام های کره جنوبی از آنجا که اطمینان چندانی به صحت و سقم این اخبار و در واقع شایعات مربوطه نداشتند، اصل موضوع سلامتی رهبر کره شمالی را زیر سوال بردند، به طوری که کیم ایون چول وزیر وحدت دو کره هفته گذشته گفت که ممکن است رهبر کره شمالی به خاطر کرونا و نه به دلیل بیمار بودن، در این مراسم شرکت نکرده باشد.

این در حالی است که رسانه های رسمی کره شمالی روز شنبه بعد از 20 روز غیبت کیم، تصاویری از وی منتشر کردند که او را صحیح و سالم نشان می داد.

کیم که فرزند دوم کیم جونگ ایل رهبر فقید کره شمالی است، از سال 2012 میلادی رهبری حزب حاکم کار را نیز برعهده گرفت و جانشین پدرش شد که از 1994 تا 2011 عهده دار رهبری کشور بود.

کیم جوان وقتی به قدرت رسید فقط 27 سال داشت و جوانترین رهبر جهان بود. در دسامبر سال 2011 هنگامی که خبر درگذشت کیم جونگ ایل در کره شمالی منتشر شد، گفته شد که فرزند وی رهبر آینده است؛ این رهبر جوان در سال 1984 میلادی به جهان آمد و تحصیلاتش را تا سال 1998 میلادی در مدرسه ای انگلیسی زبان در برن سوییس دنبال کرد.

کیم جونگ اون در واقع شایسته ترین فرد برای رهبری از دیدگاه پدرش و مقام های ارشد کشور بود، به خصوص آنکه برادر ناتنی و عظیم او به نام کیم جونگ نام در سال 2001 میلادی زمانی که با یک گذرنامه جعلی در ژاپن دستگیر شد، از جانشینی پدر محروم گشت.

کره شمالی در زمان حکمرانی رهبر جوان بارها آزمایش های اتمی انجام داد و دست به آزمایش موشک های بالستیک از کوتاه برد گرفته تا میان برد و دوربرد زد و موتورهای با سوخت جامد را آزمایش کرد.

کیم جونگ اون از لحاظ رفتار و روحیات تفاوت هایی با رهبران پیشین کره شمالی دارد، به ویژه از آن جهت که بیشتر در میان مردم حاضر می گردد، با سربازان ارتباط صمیمی تری برقرار و با همسر خود در مراسم ها حضور پیدا می نماید که اقدامی بسیار بدیع در کره شمالی محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1002

به "سئول: جزئیات غیبت اون را نمی توانیم فاش کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: جزئیات غیبت اون را نمی توانیم فاش کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید