ریکاوری گردشگری شعار تازه در برنامه نجات گردشگری، معاون گردشگری: خبر بد ندهید

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران: در حالی که چند هفته از بحران های پی درپی در کشور گذشته است و تمام رسانه های دنیا همچنان ایران را در سرخط خبرهای خود نگاه داشته اند و خطر جنگ از بیخ گوش کشور گذشته است، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، از فعالان فضای مجازی خواسته است که اخبار منفی از ایران را در فضای مجازی کمتر بازنشر نمایند.

ریکاوری گردشگری شعار تازه در برنامه نجات گردشگری، معاون گردشگری: خبر بد ندهید

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا از تهران با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

ولی تیموری که می گوید در حال ریکاوری (بازگرداندن) گردشگری کشور است شب گذشته در ششمین همایش دیجیتال مارکتینگ و صنعت گردشگری گفته است: نگران وضع موجود نیستم و برنامه ریکاوری گردشگری درحال اجرا است.

او گفته است: اخبار بد هیچوقت فعالان گردشگری را مأیوس نمی نماید و برای اینکه ایران مقصد جذاب گردشگران داخلی و خارجی باشد همیشه کوشش می کنیم.

به گفته معاون گردشگری، وقایع و اتفاقات تلخ در کشورهای دیگر هم اتفاق افتاده و مهم این است که برنامه داشته باشیم.

ولی تیموری ادامه داد: برای خروج از این شرایط که ناخواسته پیش آمده برنامه داریم. فعالیت های روتین گردشگری را همچون شرکت در نمایشگاه ها ادامه می دهیم؛ هم اکنون در نمایشگاه اشتوتگارت آلمان حضور داریم، بزودی به فیتور اسپانیا می رویم و بعد از آن نمایشگاه تهران و آلمان را در پیش داریم. از طرفی برنامه ای برای ریکاوری گردشگری و برگشت این صنعت به جای خود درحال اجرا است.

او گفته است، نگران نیستم و به محض این که آرامش در کشور برقرار شود گردشگری بار دیگر به روزهای اوج خود برمی شود.

معاون گردشگری تاکید نمود: این روزها باید حواسمان بیشتر باشد که نتیجه کوشش های چندساله مان با فراوری محتوای منفی و انتشار آن در فضای مجازی از بین نرود.

وی اضافه نمود: تکنولوژی به همان اندازه که به معرفی داشته ها ایران به عنوان مقصد گردشگری یاری می نماید می تواند با انتشار محتوا و اخبار منفی یک کشور را به عنوان مقصد بد مطرح کند.

به گفته او، دستورالعمل کسب وکار در فضای مجازی هفته گذشته پس از مشورت با فعالان گردشگری ابلاغ شد و تشکل حرفه ای آن در بخش خصوصی نیز شکل گرفت و اگر تا امروز در کسب و کار مجازی مشکل داشتیم امروز آن منع قانونی هم رفع شده است.

اظهارات معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شرایطی بیان شده است که اخبار منفی از ایران و احتمال بالای وقوع جنگ بین ایران و آمریکا نزدیک به یکماه است که جامعه دنیای را به واکنش واداشت و بعضی کشورها هشدار سفر به ایران منتشر کردند و از شهروندانشان خواستند به ایران سفر نکنند. پروازها از آسمان ایران لغو شده است و فعالان گردشگری و هتلدارها از تعطیل و لغو کامل تورهای ورودی به کشور حتی برای سال 99 خبر داده اند.

معاون گردشگری در چنین شرایطی که رسانه های دنیا یکماه است ایران را در خبرها نگاه داشته اند و هر روز خبرهای جدید از ایران و تصمیمات بین المللی کشورمان در دنیا مخابره می شود و تبلیغات سفر به ایران در این شرایط به یک شوخی بی مزه تبدیل شده است، از فعالان شبکه های مجازی خواسته است کمتر اخبار منفی از ایران را در شبکه های اجتماعی بازنشر دهند. این سخن در حالی مطرح می شود که رسانه های بزرگ و تاثیرگذار دنیا بصورت مداوم درباره ایران سخن می گویند و اتفاقا خبرهای منفی از ایران در صدر تمامی رسانه های چاپی، فضای اینترنتی و شبکه های مجازی متعدد مخابره شده است.

ولی تیموری اما در شرایطی این درخواست را مطرح نموده است که هنوز هیچ سخنی از جزئیات طرح به گفته او ریکاوری صنعت گردشگری کشور نه به فعالان صنعت گردشگری و نه به رسانه ها نگفته است و از هفته گذشته به همراه معاون تبلیغات و بازاریابی خود، تکرار این شعار جدید را سرخط سخنان خود قرار داده است که در چنین شرایطی در حال اجرای برنامه ریکاوری گردشگری ایران است. در حالی که ناظران صنعت گردشگری کشور معتقدند این اظهارات درد زخم های عمیق گردشگری ایران را درمان نمی نماید و مجموعه معاونت گردشگری و مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال توجیه شکست صنعت گردشگری کشور در شرایط کنونی و تبرئه خود از نداشتن برنامه بحران و سناریوهای تمرین شده در شرایطی بحران هستند.

منبع: صدای میراث
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 634

به "ریکاوری گردشگری شعار تازه در برنامه نجات گردشگری، معاون گردشگری: خبر بد ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریکاوری گردشگری شعار تازه در برنامه نجات گردشگری، معاون گردشگری: خبر بد ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید