رویارویی تیم بدون امید ایران با تیم دوم جهان، فرصتی برای جوانترها

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی بسکتبال برای 16 تیم حاضر در گروه های اول تا چهارم این رقابت ها فردا چهارشنبه با برگزاری رقابت های روز سوم به خاتمه می رسد.

رویارویی تیم بدون امید ایران با تیم دوم جهان، فرصتی برای جوانترها

در این روز از رقابت ها تیم ملی بسکتبال ایران مقابل اسپانیا صف آرایی خواهد نمود. تیمی که طبق رنکینگ فدراسیون دنیای بسکتبال (فیبا) بعد از آمریکا در رده دوم واقع شده است و جزو مدعیان این دوره جام دنیای هم به حساب می آید. اسپانیا در جام دنیای 2006 ژاپن با ایستادن بر روی سکوی قهرمانی، صاحب اولین و تنها مدال خود در ادوار مختلف جام دنیای شد.

اسپانیا هر دو دیدار گذشته خود در مرحله مقدماتی این دوره جام دنیای را با پیروزی برابر پورتوریکو و تونس به خاتمه رساند و با صدرنشینی در گروه C صعودش به مرحله دوم را قطعی نموده است. این در حالی است که تیم ملی بسکتبال ایران در دیدارهایی که شنبه و روز گذشته مقابل این دو تیم داشت، متحمل شکست شد و به همین دلیل بدون هیچ امیدی برای صعود آماده دیدار با تیم مدعیِ اسپانیا می گردد.

تیم ملی بسکتبال ایران البته با امید به غلبه بر پورتوریکو و تونس - تیم های 16 و 51 دنیا - و صعود از مرحله مقدماتی در جام دنیای شرکت کرد اما با واگذاری نتیجه رقابت مقابل این دو تیم، خیلی زود به این رویای خود و حتی نزدیک شدن به سهمیه المپیک خاتمه داد به خصوص که تیم های ژاپن و چین تا به امروز هر یک صاحب یک برد در دیدارهای مقدماتی خود شده اند.

در هر صورت پرونده تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله گروهی جام دنیای فردا با رویارویی مقابل اسپانیا بسته می گردد. این دومین دیدار رسمی دو تیم طی سال های گذشته به حساب می آید. ملی پوشان بسکتبال ایران در جام دنیای 2014 اسپانیا نیز با این تیم در گروه A همگروه بودند و نتیجه را هم واگذار کردند.

دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و اسپانیا از ساعت 17 (به وقت ایران) در گوانجو شروع می گردد. ملی پوشان ایران بعد از این دیدار باید رقابت های خود را در گروه بازنده ها و برای معین صندلی نهایی خود دنبال نمایند.

تیم ملی بسکتبال ایران در جام دنیای 2010 ترکیه صاحب صندلی نوزدهم در میان 24 تیم شرکت نماینده شد. این صندلی در جام دنیای 2014 اسپانیا به رده 21 تنزل پیدا کرد.

تیم ملی بسکتبال ایران در حال حاضر صندلی 27 را در رنکینگ دنیای در اختیار دارد.

جدول رده بندی تیم های حاضر در گروه C مرحله مقدماتی جام دنیای 2019 چین پیش از برگزاری دیدارهای سوم و آخر به این توضیح است:

1- اسپانیا (2 بازی، 2 برد، بدون باخت، 4 امتیاز)

2- پورتوریکو (2 بازی، یک برد، یک باخت، 3 امتیاز)

3- تونس (2 بازی، یک برد، یک باخت، 3 امتیاز)

4- ایران (2 بازی، بدون برد، 2 باخت، 2 امتیاز)

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 322

به "رویارویی تیم بدون امید ایران با تیم دوم جهان، فرصتی برای جوانترها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویارویی تیم بدون امید ایران با تیم دوم جهان، فرصتی برای جوانترها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید