دو بنای تاریخی شهرستان بم به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش سفر به کیش، مدیر عامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور به آنالیز ظرفیت های موجود در بناهای تاریخی عامری و سیستانی شهرستان بم اشاره نمود و گفت: براساس مصوبه هیات وزیران به زودی این دو بنای تاریخی با کاربری مناسب توسط بخش خصوصی بازسازی و احیا می گردد.

دو بنای تاریخی شهرستان بم به بخش خصوصی واگذار می گردد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، هادی میرزایی آدینه 4 تیرماه 1400 در سفر به شهرستان بم، واگذاری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی را از وظایف صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی کشور برشمرد و اظهار کرد: در 15 سال گذشته چهار بنای تاریخی استان کرمان برای بازسازی و احیا به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیر عامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی کشور به سفر یکروزه خود به شهرستان بم اشاره نمود و اضافه نمود: دراین سفر شرایط و شرایط سرمایه گذاران و متقاضیان برای سرمایه گذاری در بناهای شهرستان بم مورد آنالیز قرار می گیرد.

او با بیان اینکه احیای بناهای تاریخی بر بازسازی آنها مقدم تر است و باید ماموریت ها و وظایف دولت را که شامل بازسازی و احیای ابنیه تاریخی نیز می گردد را به مردم واگذار کرد گفت: در حال حاضر دولت کوشش های زیادی برای ایفای نقش حاکمیتی و سیاستگذاری خود را در زمینه حفاظت و صیانت از بناهای تاریخی به انجام رسانده است.

میرزایی با اشاره به اینکه ارگ تاریخی بم نشانگر تمدن و تاریخ سرزمین ایران و فرهنگ مردم شهرستان بم است گفت: خوشبختانه در دو دهه اخیر متخصصان داخلی با همکاری و مشاوره کارشناسان خارجی توانسته اند قسمت های زیادی از ارگ تاریخی بم را بازسازی نمایند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1688

به "دو بنای تاریخی شهرستان بم به بخش خصوصی واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو بنای تاریخی شهرستان بم به بخش خصوصی واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید