فصل نو بازسازی در بافت تاریخی نراق آغاز خواهد شد (بازسازی منزل)

به گزارش سفر به کیش، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، فصل نو بازسازی در بافت تاریخی نراق آغاز خواهد شد.

فصل نو بازسازی در بافت تاریخی نراق آغاز خواهد شد (بازسازی منزل)

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

پروین طیبی با اشاره به اختصاص 7 میلیارد ریال به بازسازی اضطراری بافت تاریخی شهر نراق در سفر وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی به استان مرکزی اضافه نمود: بزودی فصل تازه بازسازی در این بافت تاریخی شروع خواهد شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی نراق ادامه داد: اولویت های بازسازیی شامل بازسازی بام امامزاده سلیمان و جداره سازی و کف سازی ورودی بازار شمس السلطنه شهر نراق از سمت خیابان امام (ره) خواهد بود.

طیبی با اشاره به اینکه احیا و باززنده سازی حجره های ورودی و بخشی از جداره ها به وسیله شخص خیر و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان شروع شده، اضافه نمود: بازسازی امری است مستمر و مشارکتی و تمامی نهادهای منتفع و ذی نفع حتی مالکین و بهره برداران قانونی ابنیه باید در حوزه بازسازی با حفظ فرهنگ و تاریخ معماری میراث فرهنگی را کمک رسانند.

او گفت: در حال حاضر توضیح عملیات بازسازی و حجم برآورد عملیات اجرایی تهیه شده و پس از گذراندن روند قانونی قراردادها در فصل مناسب کارگاه های بازسازیی در بافت تاریخی فعال خواهند شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی نراق با اشاره به اینکه جذب جهانگرد در گام اول به محافظت از آثار و بناهای تاریخی احتیاج مبرم دارد، گفت: این شهر کوچک، تاریخی و دست نخورده با ساکنان معتقد و مذهبی مسافران را به یاد گذشته های ایرانی اسلامی می اندازد.

او اعلام نمود: بافت تاریخی منحصر بفرد نراق از نوع شهر های ماسوله و یزد با دیوار های کاهگلی و با ترکیبی از بنا های تاریخی، معابر سنگ فرش و آب روان و باغ های حاشیه است.

منبع: همگردی
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2198

به "فصل نو بازسازی در بافت تاریخی نراق آغاز خواهد شد (بازسازی منزل)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل نو بازسازی در بافت تاریخی نراق آغاز خواهد شد (بازسازی منزل)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید