خط فراوری ملی ایمپلنت دندانی افتتاح شد

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، خط فراوری ایمپلنت دندانی با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دکتر وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در شهرک صنعتی شمس آباد افتتاح شد.

خط فراوری ملی ایمپلنت دندانی افتتاح شد

مجید روحی نیاسر، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده ایمپلنتهای دندانی با بیان اینکه ایمپلنت دندانی این شرکت تمامی استانداردهای ملی و بین المللی را اخذ نموده و ظرفیت فراوری سالانه آن 200 هزار پکیج است، گفت: این محصول جایگزین ریشه طبیعی دندان از دست رفته می گردد و به جای ریشه در استخوان فک جراحی و کاشته می گردد. سپس دندان مصنوعی بر روی این ریشه می نشیند.

روحی نیاسر در خصوص میزان تسهیلات دریافت شده این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: 18.5 میلیارد تومان تسهیلات فراوری صنعتی از صندوق نوآوری مصوب داشتیم که تا به امروز 11.5 میلیارد تومان آن پرداخت شده است اما برای وارد کردن تجهیزات مورد نیاز به سرمایه بیشتری نیاز داریم که دریافت مابه التفاوت ارزی آن را از صندوق نوآوری تقاضا کردیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی فراوریی ایمپلنتهای دندانی با اشاره به فاز توسعه ای این محصول و افزایش ظرفیت خط فراوری آن نیز گفت: برای فراوری بیشتر و فراهم کردن امکان صادرات نیازمند افزایش ظرفیت خط فراوری هستیم، بر این اساس در نظر داریم تا تجهیزات فراوریی خود را بیشتر کنیم. شرکت ما 30 سال فراوریکننده تجهیزات دندانپزشکی بوده و پیش از بهره برداری از ایمپلنت دندانی، 22 محصول مختلف را فراوری نموده است.

وی در خصوص صادرات این محصول نیز گفت: بعد از برجام، شرکت سوئیسی فراوری کننده طراز اول ایمپلنت دندانی در جهان تقاضای همکاری مشترک برای فراوری این محصول را داشت و ما یک سال با هم همکاری کردیم اما بعد از بازگشت تحریم ها این شرکت ما را رها کرد و ما به تنهایی بعد از دو سال توانستیم خط فراوری این محصول را راه اندازی کنیم و در حال حاضر به هیچ شریک بین المللی نیاز نداریم.

مدیرعامل شرکت در خصوص مزیت رقابتی این محصول در مقابل نمونه های خارجی به کیفیت بالای این محصول تاکید نمود و گفت: ایمپلنت دندانی فراوریی شرکت ما با نمونه های برتر خارجی به لحاظ کیفیت برابری می نماید این در حالی است که قیمت آن یک هشتم نمونه های خارجی است، بنابراین انتظار داریم که میزان تقاضای بالایی از کشورهای دیگر برای صادرات داشته باشیم؛ البته در حال حاضر از کلینیک های آلمانی برای خرید این محصول تقاضا داریم.

روحی نیاسر در سرانجام به سختی هایی که در جهت راه اندازی این خط فراوری متحمل شده اند، گفت: کلیه کالاها، مواد اولیه، ابزار و تجهیزات این محصول تحت تحریم است و ما با هزاران مشکل و موانع تجاری، لجستیک و اقتصادی، تجهیزات مورد نیاز خود را وارد کردیم اما امروز طرح خط فراوری ایمپلنت دندانی با اخذ کلیه مجوزها و استانداردهای داخلی و بین المللی آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگاران، این طرح با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی بومی سازی شده است و از 100 میلیون یورو ارزبری برای واردات ایمپلنت دندانی به کشور جلوگیری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1443

به "خط فراوری ملی ایمپلنت دندانی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط فراوری ملی ایمپلنت دندانی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید