آمریکا به دنبال کاهش نفوذ روسیه در بازار انرژی اروپاست

به گزارش سفر به کیش، فناوری شیل آمریکا ممکن است بتواند کارتل جهانی نفت اوپک و نفوذ قدرتمند روسیه در اروپا را مختل کند و به مدیریت ایالات متحده بر بازارهای جهانی انرژی منجر گردد.

آمریکا به دنبال کاهش نفوذ روسیه در بازار انرژی اروپاست

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی بروشور آنلاین از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه نشنال اینترست در یادداشتی به قلم آنتونی فنسوم نوشت: موقعیت آمریکا به مثابه یک ابرقدرت در حال ظهور در حوزه انرژی در سال 2016 به دور از خطرات ناشی از کاهش اخیر قیمت ها مستحکم شده و به تضعیف کنترل اوپک بر بازار نفت و نفوذ روسیه بر صادرات گاز به اروپا منجر شده است.

انقلاب شیل در ماه فوریه هنگامی که نخستین محموله عمده صادرات گاز آمریکا از طرف شرکت شینیِر انرژی به مقصد برزیل ارسال شد، شروع شد. بر اساس گزارش شرکت شینیِر انرژی، آمریکا ممکن است تا سال 2020 به یکی از سه صادرکننده بزرگ گاز طبیعی مایع (ال ان جی) تبدیل گردد. در ماه های اخیر گاز طبیعی مایع آمریکا حتی به خاورمیانه سرشار از انرژی نیز صادر شده است؛ اتفاقی که روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز آن را به ضرب المثل زیره به کرمان بردن تشبیه کرد.

چنانچه ایالات متحده بازار جهانی گاز را به روی سطح بی سابقه ای از شفافیت و رقابت باز کند که ظاهراً چنین کاری با صادرات گاز طبیعی مایع استخراج شده این کشور [به وسیله فناوری] شیل امکان پذیر است نفوذ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حوزه اروپا کاهش بیشتری خواهد یافت.

پیامدهای مالی این مسئله نیز بسیار گسترده است. بر اساس یافته های پژوهش وزارت انرژی آمریکا در ماه دسامبر ممکن است صادرات گاز این کشور سالانه حدوداً هفت تا 20 میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده تزریق کند. جیسون بوردف، مشاور انرژی پیشین اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده و بنیان گذار و مدیر مرکز سیاست گذاری جهانی انرژی بر این باور است که احتمالاً صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا سالانه 20 میلیارد دلار برای اروپا صرفه مالی و تقریباً به همان میزان برای روسیه هزینه در پی داشته باشد.

چنانچه [فناوری] شیل آمریکا بتواند در برابر فشار سیاسی داخلی ناشی از شکست هیدرولیک [فرکینگ] و مشوق های نظارتی حامی حرکت به سوی انرژی های تجدیدپذیر مقاومت کند، احتمالاً این فناوری کارتل جهانی نفت اوپک و نفوذ قدرتمند روسیه در اروپا را مختل و ایالات متحده را به یک ابرقدرت جدید در حوزه انرژی جهانی تبدیل خواهد نمود.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 728

به "آمریکا به دنبال کاهش نفوذ روسیه در بازار انرژی اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به دنبال کاهش نفوذ روسیه در بازار انرژی اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید