خبرنگاران اوج مصرف برق در خراسان رضوی کاهش یافت

به گزارش سفر به کیش، مشهد-خبرنگاران- معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: اوج(پیک) مصرف برق در شبکه زیر پوشش این شرکت در سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی تابستان سال جاری نسبت به تابستان سال گذشته کمتر بود.

خبرنگاران اوج مصرف برق در خراسان رضوی کاهش یافت

مهدی علومی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: اوج مصرف برق در ایران در تابستان و روزهای گرم سال به دلیل افزایش مصرف وسایل سرمایشی و باری که به شبکه اضافه می نمایند رخ می دهد.

وی ادامه داد: از 10 روز قبل از اوج بار مصرف برق در خراسان عبور کردیم و خوشبختانه در تابستان سال جاری خاموشی از قبل برنامه ریزی شده ای به مردم این منطقه داده نشد.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: پارسال اوج مصرف برق در منطقه خراسان به میزان چهار هزار و 242 مگاوات در 31 تیرماه به ثبت رسید اما سال جاری اوج مصرف برق خراسان به میزان چهار هزار و 181 مگاوات در هفت مرداد ماه ثبت شد.

علومی اضافه نمود: یک درصد کاهش در اوج مصرف برق به دلیل اجرای طرحهای مدیریت مصرف بار بوده که با مشارکت صنایع عظیم خراسان انجام گرفته است.

وی ادامه داد: این طرحها شامل ذخیره عملیاتی، قطع و کاهش برنامه ریزی شده برق صنایع و استفاده از مولدهای اضطراری می گردد.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: در طرح ذخیره عملیاتی، طی تفاهم نامه ای که با صاحبان صنایع عظیم خراسان منعقد شد مقرر شد در ساعاتی که از سوی شرکت برق منطقه ای خراسان اعلام می گردد آنان مصرف برق خود را کاهش دهند و به ازای آن تخفیفاتی در هزینه برقشان اعمال گردد.

علومی اضافه نمود: در طرح قطع و کاهش برنامه ریزی شده برق صنایع صاحبان صنایع به شرکت برق پیشنهاد می دهند که در روزهای اوج بار، مصرف برق خود را کاهش دهند و در ازای آن کاهش هزینه برق در قبوضشان اعمال گردد.

وی اضافه نمود:در طرح استفاده از مولدهای اضطراری، صنایعی که صاحب دیزل یا نیروگاه هستند در زمان اوج بار، نیروگاه یا دیزل خود را روشن نموده و با این اقدام به تامین برق شبکه یاری می نمایند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: شرکت برق منطقه ای خراسان با 32 واحد از صنایع عظیم استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مدیریت مصرف برق همکاری دارد.

علومی اضافه نمود: استانداری خراسان رضوی با عقب کشیدن ساعات اداری سازمانها و بانکها در تابستان سال جاری، یاری زیادی به کاهش اوج مصرف کرد و بار این مراکز را تا 50 درصد معادل 130 مگاوات کاهش داد.

شرکت برق منطقه ای خراسان مدیریت تامین و مصرف برق استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی را برعهده دارد. ظرفیت نصب شده نیروگاه های خراسان پنج هزار و 623 مگاوات و فراوری سالانه برق آنها 21 هزار و 400 میلیون کیلووات ساعت است.

طول خطوط شبکه برق منطقه خراسان 12 هزار و 200 کیلومتر مدار است که از این مقدار سه هزار کیلومتر مدار خطوط انتقال و 9 هزار و 200 کیلومترمدار خطوط فوق توزیع است.

ظرفیت نصب شده پستهای برق در خراسان 16 هزار و 700 مگاولت آمپر است که از این مقدار هفت هزار و 200 مگاولت آمپر مربوط به حوزه پستهای انتقال و 9 هزار و 500 مگاولت آمپر مربوط به حوزه پستهای فوق توزیع است.

تعداد مشترکان برق منطقه خراسان سه میلیون و 655 هزار مشترک و اوج بار در آن چهار هزار و 242 مگاوات است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1213

به "خبرنگاران اوج مصرف برق در خراسان رضوی کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اوج مصرف برق در خراسان رضوی کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید