حفاظت از محیط زیست، پیش شرط برنامه های توسعه استان کرمان است

به گزارش سفر به کیش، استاندارکرمان در پیامی با گرامیداشت روز جهانی محیط زیست و هفته محیط زیست گفت: اساس برنامه های استان کرمان در راستا توسعه، مبتنی بر حفاظت از محیط زیست و حفظ آن برای آیندگان است.

حفاظت از محیط زیست، پیش شرط برنامه های توسعه استان کرمان است

به گزارش خبرنگاران کرمان، متن پیغام علی زینی وند به توضیح زیر است:

به نام خالق هستی حفظ محیط زیست از شاخص های اساسی توسعه پایدار و متوازن و از مباحث مهم ملی و بین المللی است.

توسعه پایدار فصل مشترک رشد مالی با پیشرفت اجتماعی و کارآمدی فعالیت های زیست محیطی به شمار می آید و حفاظت از آن، باید وظیفه مشترک و همگانی در جامعه باشد.

حفظ طبیعت و محیط زیست از سفارشات موکد دین اسلام است و در فرهنگ ایرانیان صندلی ویژه ای دارد.

در اصل پنجاه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز موضوع حفاظت و حراست از محیط زیست مورد تاکید قرار گرفته است ضمن آنکه، اساس برنامه های استان کرمان در راستا توسعه، مبتنی بر حفاظت از محیط زیست و حفظ آن برای آیندگان است.

پدیده های خشکسالی، ریزگردها، سیلاب های ویرانگر، فرسایش خاک در کنار شتاب صنعتی شدن و حتی حضور انبوه گردشگران در طبیعت؛ اصلاح رفتارهای آسیب زا به طبیعت و حفاظت از محیط زیست را به پیش شرط هر فعالیت توسعه ای تبدیل کرده است و همه در برابر آن مسئول هستیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان، تشکر از زحمات مدیران و کارکنان سازمان حفاظت از محیط زیست و تبریک روز جهانی و هفته محیط زیست، در راستای شعار نیم قرن حفاظت از زیست بوم های ایران، بازنگری،نوسازی و بازسازی از کوشش تمامی فعالان، مسئولان، متخصصان، تشکل های مردم نهاد، علاقه مندان و دست اندرکاران حوزه محیط زیست استان کرمان قدردانی کرده و امیدوارم با هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی و ارتقای مشارکت های مردمی، در تحقق سیاست های محیط زیستی به عنوان یک اولویت حیاتی کوشا باشیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1675

به "حفاظت از محیط زیست، پیش شرط برنامه های توسعه استان کرمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاظت از محیط زیست، پیش شرط برنامه های توسعه استان کرمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید