تقدیر رئیس منطقه ای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه از عملکرد آرا، ارزش افزوده برای صنایع دستی باعث افزایش جذابیت شده است

به گزارش سفر به کیش، غدا هیجاوی قدومی رئیس آسیایی شورای صنایع دستی دنیا به مناسبت روز دنیای صنایع دستی از عملکرد شرکت آرا؛ هنر فاخر ایرانی: تقدیر کرد.

تقدیر رئیس منطقه ای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه از عملکرد آرا، ارزش افزوده برای صنایع دستی باعث افزایش جذابیت شده است

غدا هیجاوی قدومی رئیس آسیایی شورای صنایع دستی دنیا به مناسبت روز دنیای صنایع دستی از عملکرد شرکت آرا؛ هنر فاخر ایرانی تقدیر کرد.

خانم قدومی رئیس کویتی صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه پس از آنالیز محصولات این شرکت گفت: من نتیجه فعالیت های مجموعه آرا را دیده ام، محصولات بسیار جذاب با بسته بندی های با کیفیت که ارزش اضافه نموده قابل توجهی برای صنایع دستی ایران ایجاد نموده است.

وی با بیان اینکه روش کار و ارائه محصولات و صنایع دستی ایران به سبک مجموعه آرا بسیار زیبا است، اضافه نمود: فکر می کنم با توجه به اینکه ایران کشوری غنی از نظر محصولات صنایع دستی به شمار می رود، فراوری محصولاتی با چینین کیفیت و جذابیتی می تواند بسیار قابل توجه باشد.

غدا هیجاوی قدومی اضافه نمود: ویژگی مثبت دیگر آرا، جمع آوری شمار زیادی از محصولات صنایع دستی ایران و از شهرهای مختلف است.

وی توضیح داد: ایران دارای بیشترین شهر و روستای دنیای در حوزه صنایع دستی است. مثلا زنجان شهر دنیای ملیله است و سیرجان شهردنیای گلیم و قاسم آباد چابکسر روستای دنیای چادرشب بافی است. پیشنهاد می کنم آرا در گام بعد و به طور ویژه به ارائه خلاقانه محصولات شهر و روستاهای دنیای بپردازد تا به بیشتر دیده شدن این آثار مهم دنیای یاری کند.

رئیس آسیایی شورای صنایع دستی دنیا اضافه نمود: اما مهمترین کاری که آرا انجام داده، ایجاد ظرفیت برای صنایع دستی برای ورود به بازارهای صادراتی است و برای من بسیار مهم است.

آرا؛ هنر فاخر ایرانی جزو شرکت های ذیل زیست بوم خلاق معاونت علمی ریاست جمهور به عنوان یک شرکت خلاق در زمینه فراوری هدایای تبلیغاتی متفاوت و خلاق فعالیت می نماید.

این شرکت با جمع آوری محصولات صنایع دستی شهرهای مختلف ایران به بسته بندی و ایده پردازی در زمینه فراوری هدایای تبلیغاتی می پردازد.

آرا طی دو سال گذشته در جشنواره فیروزه که از سوی وزارت ارشاد و در حوزه های مختلف از جمله محصولات فرهنگی برگزار می گردد از سوی وزیر ارشاد تحسین شده است.

صنایع دستی پس از روزهای تلخ جنگ دنیای دوم مورد توجه کشورهای پیشرفته نهاده شد و بر همین اساس در در دهم ژوئن 1964 میلادی، اولین گردهمایی دنیای در این خصوص و با حضور هنرمندان، اساتید دانشگاه، و مسئولان بیش از چهل کشور دنیا در نیویورک آمریکا برگزار گردید و در قطعنامه پایانی ارائه شده، شورای دنیای صنایع دستی، به عنوان یک نهاد وابسته به یونسکو تشکیل و در نتیجه سالروز این تاسیس به عنوان روز دنیای صنایع دستی در تقویم ها نامگذاری شد.

ایران که اکنون به عنوان سومین کشور فراوری کننده صنایع دستی و بعد از هند و چین است، از سال هجری شمسی به عضویت این شورا درآمد و در مجمع آسیا و اقیانوسیه ، مشغول شد.

این شورا که اکنون، 90 کشور دنیا در آن عضویت دارد، دبیرخانه ای، در شهر آمستردام هلند دارد.

سال گذشته و پس از آنالیز شورای دنیای صنایع دستی، سه شهر و یک روستای ایران در فهرست شهرها و روستاهای دنیای صنایع دستی ثبت شدند تا بدین ترتیب سهم ایران در فهرست شهر و روستاهای دنیای به 14 برسد و از این منظر رتبه اول دنیا را در اختیار داشته باشد.

شیراز از استان فارس به عنوان شهر دنیای صنایع دستی، زنجان به عنوان شهر دنیای ملیله، ملایر از استان همدان به عنوان شهر دنیای مبلمان منبت و روستای قاسم آباد از استان گیلان به عنوان روستای دنیای چادرشب بافی در فهرست شهرها و روستاهای دنیای صنایع دستی نهاده شدند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1043

به "تقدیر رئیس منطقه ای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه از عملکرد آرا، ارزش افزوده برای صنایع دستی باعث افزایش جذابیت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر رئیس منطقه ای صنایع دستی آسیا و اقیانوسیه از عملکرد آرا، ارزش افزوده برای صنایع دستی باعث افزایش جذابیت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید